lördag 20 augusti 2022

Dagens fönster och resultatet på Nutidskrysset ...















För tio år sedan på nästan samma datum, fanns den här härliga fönsterbilden här på bloggen. Det var då som ellem i Skellefteå hade besökt Nykarleby i finska Österbotten och ellem skrev då att hon nog aldrig besökt en stad med vackrare fönster! Kanske ett perfekt resmål för mig själv? 

Och så var det Nutidskrysset i DN. Den här gången hade jag 8 rätt av 10. Missade på Salman Rushdie och gasfrågan. Pv hade 9 av 10 och hade - även han - fel på herr Rushdie.

4 kommentarer:

Babsan sa...

9 rätt hästens namn var en gissning

Elisabet. sa...

Babsan: nej, hästen hade jag stenkoll på! Tittade på hästhoppningen i timmar. / Elisabet

Gunnel sa...

Duktiga ni är. Jag hade bara 6 rätt. Det är idrottens fel. Har bara suttit framför teven och glott och då blir man lite dum.

Anonym sa...

Jag tyckte väl fönstret såg bekant ut! Nykarleby är en trevlig liten stad, värt ett besök. ellem