onsdag 17 augusti 2022

Ny kapten ombord ...

Här är kapten Göransson den äldre.  Det är han, som tillsammas med sin fru och två andra par, ska tillbringa nästa vecka i Bohuslän och nu seglar han och pv upp båten, så hinner den nye kaptenen bekanta sig med all utrustning och ja, hur den fungerar. 


Seglat har han gjort sedan tonåren och han har varit ute med pv, men aldrig själv haft enbart befälet, alltså på den här båten. 

Det går säkert alldeles galant.

Alldeles nyss ringde pv och frågade om jag hade koll på om solfångarna var öppna? Det var  dom.  Jag tror att vi kanske en enda gång sedan början av maj, har behövt elda i pannan för att få varmvatten. (Men vi har  alltså inte solceller). 

Som synes på bilden är pv:s bror engagerad politiskt och är invald för Miljöpartiet i Ljungby. (Han blev inkryssad vid förra valet). 

Snygg färg på jackan har han i alla fall. 

I skrivande stund var dom i höjd med kärnkraftverket Ringhals, beläget sex mil söder om Göteborg. 

"Ja, som du förstår är det nu kärnkraft som vi diskuterar ..", sa pv. 

Jag tänkte att det var lika så gott att jag blev hemmavid.

Att det går utmärkt - även i regn - att segla i kalsonger, det kan man också konstatera när man ser bilden av den glade herr Göransson. 

Ja, det var väl ungefär allt för nu, som dom säger på tv-nyheterna. 

Nu blir det en simtur i havet för min del!

1 kommentar:

Anonym sa...

Så härligt glad och nöjd han ser ut - kaptenen.

Barbro/walkaboutsweden