måndag 12 september 2022

Och så löste det sig ....


... med medicinerna. 

Kontaktade kundtjänsten per telefon, fick tala med en vänlig kvinna och hon förstod inte var ordrarna tagit vägen, ja, något har  klickat/krånglat i alla fall. 

"Men är jag den enda som haft det här bekymret ..?" undrade jag. 

Kvinnan lät tveksam.  "Nja, ibland blir det ju ..". 

Nu vågade jag inte lägga ännu en order och invänta ett paket som inte kommer, så jag ringde i stället Apoteket Ekorren i Getinge och där fanns det mesta utom en sort, men den tar dom hem. 

Underbara friherrinnan, som ändå skulle åka dit, svängde förbi och plockade upp mig, och så löste sig allt. 

Expediten berättade att jag inte var den enda som haft problem med apotea-ordrarna, nej, där hade varit flera kunder hos dem vilka vittnat om samma krångel. 

Nåväl. 

Nu är allt gott och väl. Ett besök på Coop hann vi också med. Där ska det läggas nytt golv och butiken var mer eller mindre i något slags "kaos", men extrapriskaffe hittade vi i alla fall. Helt otroligt är det ju att man - numera - tycker att ett paket Arvid Nordquists Gran Dia är billigt när det kostar 44:50!

Ps. Bäst att säga att jag tidigare aldrig haft problem med att beställa läkemedel via nätet. Tvärtom. Det har fungerat ypperligt och ofta har paketet kommit redan nästa eftermiddag eller ytterligare någon dag senare. Nu var jag ute nästan två veckor i förväg och fick besked att varorna fanns i lager och kunde hämtas dagen därpå. Ds.

8 kommentarer:

Bert Bodin sa...

Jaha - härmis. Köpte samma kaffe som jag
😛

Anonym sa...

Bert: Bästa kaffet! ❤️ (Å andra sidan har jag väl inte smakat alla sorter ..).

Anonym sa...

Arvid Norqvist har det godaste kaffe alla kategorier.

Babsan sa...

Här köps det lokalt kaffe Lindvalls dricker ogärna något annat.

Elisabet. sa...

I svaret till Bert råkade jag bli anonym. Så blir det när jag svarar från mobilen och inte skriver avsändare. Sorry.

Elisabet. sa...

Babsan: Lindvalls .., har jag ju nästan inte hört talas om. Nu får jag googla.

Elisabet. sa...

Anonym: ja, vi trivs sååå bra med det kaffet!

Elisabet. sa...

Anonym: Ja, alltså med Norkvists ,-)