torsdag 15 juni 2023

Dagens fönster och lite till ...

 

I natt. Fönstret i mitt sovrum på vid gavel. Svalt och skönt. Harry vid min sida. 

Plötsligt hör jag hur fåglarna blir som tokiga och jag förstår ingenting. Tittar på klockan, den är fyra och det tar några sekunder innan jag uppfattar vad som väckt mig - kanske lika mycket som fågeltjattret - det regnar!!

Inget våldsamt regn, mer stillsamt, men tillräckligt för att fönstret ska stängas. 

Helt otroligt, men alldeles på tok för lite väta. Nåja, bättre än inget alls. 

Fönstret fångades i Kambodja för länge sedan av mannen som då kallade sig Jom, men nu är Guy i Arvidsjaur.  Tack igen för det fina fönstret, Guy!

När jag återvände till inlägg från ungefär samma datum, men tretton år tillbaka, upptäckte jag annat. Sånt man saknar. Minns ni Magnus i Amsterdam? Han som hade en sån trevlig blogg. Här kan man få en liten tillbakablick; då, när han gjorde ett försök att kicka igång bloggandet. 

Och Matilda i Australien, vad hände med henne? Eller "Det mörka hotet" - Samuel - i Norrköping?

Hittar annat. Å, det var när jag tog upp kameran och fångade saker som kom på film. Som denna lilla snutt av vardagsliv. 

Ja, nu ska jag lämna fjärilsnattlinnet och önskar er som tittat in här en riktigt fin torsdag!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Minns Magnus och saknar hans blogg.

Det om regnet händer här precis nu! Jag gick upp och öppnade fönstret för att höra regnet och känna doften. Å så det behövs här (Skåne).

Anonym sa...

Annannan var det som skrev.

Elisabet. sa...

Annannan: ja, jag tyckte också om den!