onsdag 4 oktober 2023

Dagens fönster ...



När jag valde mellan olika rumsalternativ på hotellet i Riga, tvekade jag lite mellan "utsikt  över innergård", enbart "utsikt" eller "stadsutsikt". 

Drömmen vore ju att titta ut mot något vilsamt, gärna en trädgård, men hur ofta blir det så? Har det alls hänt mig? 

I Berlin hade vi ett dagis alldeles intill hotellet och det var helt UNDERBART. Att lyssna till småttingar som leker eller skrattar (ja, ja, skriker också), kändes som bäst.

Och rum mot staden .., i Riga det lät ju inte så dumt. Kanske en massa vackra byggnader att vila ögonen på?

Så här blev det.  Visserligen utsikt mot vackra byggnader, men rakt under oss finns ett trafikljus och i korsningen två andra och ni kan inte ens drömma om vilket trafikbrus där var! 


Men ..., "rum mot gård" kanske inte alltid är så himla trevligt ...? Som det här till vänster.

Nej, med facit i hand väljer jag ändå trafikbruset.

I morgon kommer tjusiga fönster från systerlandet i väster, närmare bestämt från Oslo.

2 kommentarer:

Gunnel sa...

Trots trafikbrus, huset mittemot är verkligen vackert.

Elisabet. sa...

Gunnel: Jag håller helt och hållet med dig. Men tänk, under dessa fyra dagar såg vi inte en enda gång någon rörelse där inne. Inte en mänsklig varelse!