måndag 18 december 2023

Året med kungafamiljen ...

Ja, det måste jag säga, att detta var nog det mest intressanta av alla liknande program i den genren! 

Att Victoria kommer att bli en alldeles utsökt drottning, när den dagen kommer - om den kommer - är jag övertygad om. Vilken skärpa! Vilken pondus! Vilken värme!

Alltså .., jag tyckte om hela programmet. 

Ett annat intressant  program var detta! 

Och nåt helt annat: nu tycker vi att smaken lagt sig med pepparkakorna Bert! Nu tycker jag att dom är jättegoda!

7 kommentarer:

Babsan sa...

Tänkte precis samma om Vicktoria .Vilken drottning hon blir.Men kungen är en riktig tjurgubbe.Jag såg ett program om Piteälven ,fascinerande.Makalöst vackert .Finns t omen jojk om Piteälven

Gunnel sa...

Tänkte precis samma sak. Klokt av teve att ge Victoria huvudrollen. Hon är proffsig och en duktig talare i motsats till sin far.

Anonym sa...

Babsan: Jag fick så dåligt samvete när jag skrev samma sak om kungen; det kanske är som Silvia uttryckte det, att han är blyg. Han tycks mer avslappnad när han är tillsammans med barn (och idrottsmänniskor). / Elisabet

Anonym sa...

Gunnel: Bara detta när hon höll talet på tyska …, såååå bra! Sån skärpa! /Elisabet

Anonym sa...

Hennes tyska var dessutom helt perfekt framförallt uttalsmässigt. Det märks att hon är tvåspråkigt uppvuxen. Likadant med engelskan men tyvärr inte alls med franskan trots att det är familjens ursprungsland. Lite märkligt faktiskt?

Anonym sa...

Skrev Monet

Bert Bodin sa...

Se där! Man ska inte jäkta med pepparkakor. ;-)