torsdag 21 december 2023

Radiotips ... 



I morse lyssnade jag till Vetenskapsradion och där berättade Mattias Ullman som sin tillvaro som fågelräknare i Skåne. Intervjun görs ute på sandreveln Måkläppen i närheten av Falsterbo i Skåne och Stefan Nordberg är det som intervjuar. Vilken behaglig röst han har! (Det var där, på Måkläppen, Anders, en liten Elliot på Anders axlar och jag själv vandrade i timmar!)

Å, du milde tid vad denne Mattias jobbar med fågelräknandet! Drygt sjuttio timmar per vecka under perioden när det är som allra mest flyttfåglar på gång och därefter .., ja, det kan man få ta del av om man lyssnar till programmet. 

(Jag tänkte .., undrar om han är gift ., för med den arbetstiden kan han väl inte vara hemma ofta. Om detta berättar han också.)

Här en länk om någon skulle vilja ...



Annat ..?

Lät göra kylskåpsmagneter av mina egna bilder och oj, vad jag blev glad över resultatet!

Här är tre av dem som minner om sommaren som gick.

4 kommentarer:

WalkaboutSweden sa...

Underbara bilder.
💙

Anna i Portugal sa...

En imponerande arbetsinsats! Och vilket bra tips med bilder som kylskåpsmagneter.

Elisabet. sa...

Walkaboutsweden: Nu har jag beställt en omgång till! Så typiskt mig .., "dit det bär, dit bär det!"

Elisabet. sa...

Anna i Portugal: Ja, det måtte vara ett oehört brinnande intresse, men roligt med människor som går "all in"! Enklare att beställa kylskåpsmagneter!