onsdag 31 december 2008

Nyårsafton ...


Bilden visar Lille Sprätten.

Andra människor kanske ikläder sig guldlamé och högklackat .., det gör vi inte på pensionatet.

Vi sitter i soffan, spelar Plump, dricker gott vin och skrattar ofta och mycket.

Så småningom ska det bli god middag (lammkött till bloggmadamen ..., grillad hel fläskfilé till PV och min f.d. svägerska som aldrig blir nån före-detta utan alltid ÄR ... och krustader fyllda med en stuvning av kräftstjärtar till förrätt ... och i ugnen gräddas just nu marängbottnar till pensionatsvärdens Dajmtårtor ...), men kanske hinner vi med ett parti till, innan dess.

För övrigt?

Jo, vi har promenerat längs havet, för-alltid-svägerskan och jag själv .., Lille Sprätten och pElle kommer bra överens, dvs, ignorerar varandra totalt.

Och så vill jag tacka för alla rara och hjärtervärmande kommentarer i förra inlägget!

Den här datorn är så långsam, att jag kan omöjligen titta in till er alla, inte ikväll i alla fall.

Allt känns bra.

Vad då?

Vem som vann kortspelspartiet?

Åååå, det gjorde bloggmadamen!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till vinsten! Ja, både den ena och den andra!! ;) Gott Nytt År och hälsa PV och kli till pElle under hakan. Kramkram

Evas blogg sa...

Låter som en alldeles förträfflig nyårsafton! Inget guldlam' här heller. Maken och jag ensamma, för första gången sen vi träffades ska vi fira denna afton för oss själva. Nya trad. när barnen blir äldre. Lite trist är det men helt ok. Vi ska äta Ben & Jerry glass direkt ur var sin burk (som dom gör i am. filmer :-) och se Mamma Mia. Ha en fin kväll å hälsa PV!! Du kan väl ge honom en kram från mig och du får en så här genom cyberrymden.

gunnar i vaplan sa...

Oj vad gott med lammstek.
Här granngården vankas det hummer.
Det är min bror från stockholm som är uppe på besök och bjuder på nyårssupé - gott blir det nog.

Jag föreslog surströmming, det gick inte riktigt hem som nyårsmat, jag fattar ingenting ?!???

Men till helgen så blir det öppning av en burk här hemma hos mig - mumsigt...

Anonym sa...

Gott nytt år, Elisabeth!
Och tack för en trevlig blogg med ett innehåll som sprider värme.

hälsar Småländsk tjej

Allis matte sa...

God fortsättning och ett riktigt GOTT NYTT ÅR till dig ,pv o pElle så sen vi på nytt 2009. Kram från oss. Gun-Inger

Anonym sa...

Inga höga klackar här heller. Vi sjunger singstar så skratt-tårarna sprutar, roar oss med Wii Fit och äter lite kycklignfilé. Lite spel blir det säkert också.

Kramar till alla på pensionatet!

stationsvakt@gmail.com sa...

Gott nytt år. :-)

Elisabet. sa...

till er alla: nu har jag vunnit två omgångar. gissa vem som har förlorat båda gångerna ..-)))))))e

Anonym sa...

Jaja, vad är det man brukar säga!!
"De dummaste bönderna får de största potatisarna"
Och plump är ju mest bara ett turspel, finns inget utrymme för finess i det spelet, inte.

PV

Anonym sa...

Hej Elisabet och GOTT NYTT ÅR på hoppas att ni har det trevligt...PVs kommentar känner jag igen ,,,när jag råkar har turen att vinna mot hans lille bror..Ines