lördag 3 januari 2009

Eftermiddag i landet Uppland ..




... och stora snöflingor som kommer dalande mot marken ..., semlor .., nybryggt kaffe ("gör det du, jag har ingen utbildning på såna knepiga saker ..:!" säger akademikern, herr pv ...) ..., och jag slänger ut mera bröd till stackars herr och fru Skata och kapten Lintott har fått skjuts till någon kompis, fvb till ny turnering, men för killar .., det har inhandlats mat till middagen .., och Emma spelar snart sin sista match för dagen.

Kanske, om barnbarnens mormor har tur, blir det filmfestival även i kväll.

Gårdagkvällens "Mitt liv som hund" sågs av såväl Emma som Lintotten och fick bra betyg av åskådarna.

Nu är kaffet och semlan här!

Herr Bagare har dagen till ära på sig fiskartröjan som han köpte i Galway.

Ni tror det kanske inte, men det är sant .., det doftar f å r av tröjan och jag blir alldeles inutivarm!

8 kommentarer:

Linda sa...

Åh vad mysigt det låter!!!
Jag vill också ha snö. Det började bra men nu är det regn och grått...
Men jag håller tummarna för att det ska komma vita flingor en dag. Snart!

Anonym sa...

Fikk dette i en mail idag,vil gjerne dele det med deg/dere

Kom ihåg, att lite kärlek räcker långt.
Kom ihåg, att mycket kärlek varar för alltid.
Kom ihåg, att vänskap är en klok investering.
Livets skatter är människor . . . tillsammans.
Var rädd om varandra och kärleken. Den är få förunnat att finna
-B-

Elisabet. sa...

lindalotta: ja, men du förstår så vackert det var ... (det har slutat nu ...) och jag började rent av kunna tänka mig att bo lite norrut ..-))

-B-: jo, så är det!

Så är det VERKLIGEN.

Anonym sa...

-34 i Vilhelmina, stanna där du är!

Anonym sa...

Det låter som en trevlig tillvaro i landet Uppland!
Har det hörts några rapporter från pElle i landet V-götland?

Evas blogg sa...

- 20 grader här på Frösön. Mängder av nysnö. Vackert men ack så kallt. Blev semlorna goda?

gunnar i vaplan sa...

Minus 27 grader i Vaplan just nu !
Inte sååå kul...
Och snöslungning tidigare idag - inte såååå kul..!
Bil som måste skottas fram - inte såååå kul....
Skrapning av is från bilrutor - inte såååå kul....

I morron (söndag) ska jag äta surströmming - ska bli väldigt gott mmmm..... - längtar....!

Elisabet. sa...

marskatten: pElle ligger och sover tillsammans med Lille Sprätten och det går tydligen hur bra som helst, till allas vår glädje!

gerd och eva: minus tolv i Väsby .., oerhört vackert ute!
Rimfrostiga och solbelysta björkar!

Snöskottaren i Jämtland: lyckost! Jag menar surströmmingen! Jag har inte hunnit äta nån under året som gick.