måndag 29 december 2008

Inköpslistetävlingen ..


Det finns inköpslistor och inköpslistor ...., så här ser ett av bidragen ut.


Ni glömmer väl inte att maila er inköpslista till bloggmadamen?

Jaså, det har ni gjort?

Ja, men det finns tid ännu ..., skriv ner en lista så där som ni brukar göra och vad ni oftast handlar .., ta en bild av listan .., maila den till elisabet.nilsson@comhem.se .., och så lägger jag ut dem alla ikväll och så får ni försöka para ihop rätt lista med rätt människa .., ja, ungefär så där som ..."kvinna 45 år".

Nåt sånt.

Det kanske blir svårt att göra en tävling av det .., för det är ju bloggvännernas listor jag har fått och vem ska då rösta ...?

Men det löser sig på nåt vis.

Innan jag nu susar iväg till jobbet, vill jag också tacka för alla listorna som kom susande igårkväll!

Ni är bara så härliga!

15 kommentarer:

Det Mörka Hotet sa...

Himmel: det var den vackraste "inköpslista" jag någonsin sett - vilket konstverk!

Anonym sa...

God fortsättning!Detta måste vara Eva på Frösöns lista/Babsan

Christina sa...

Jag gissar också att det är Eva på Frösöns inköpslista :)

Mian sa...

Åh vilken läcker inköpslista!
Jag vill också kunna teckna så där...

Jag letar förresten efter någon som kan provillustrera (humoristiska teckningar) ett barnboksmanus som handlar om 2 hundar!

Anonym sa...

Snyggt! Men är det Evas stil...?

Jag skriver ju inga inköpslistor. Jag kör metoden "memorera vad jag ska ha och sedan glömma något". Går det så går det! :)

gunnar i vaplan sa...

Kan nog vara LindaLottas inköpslista... eller???

Joanna sa...

OJojoj så fin! Om du har bilen kvar Elisabeth kan du ju köra in till Malmö och kolla på när pappa spelar ikväll. PV kanske fortfarande är kvar också? :-)

Mildamakter sa...

Jag tror att det är den madam som illustrerar böcker, som är mamma till den här listan...men jag kommer skam till sägandes inte ihåg vad hon heter *rodnar skamset*

Klimakteriehäxan sa...

Hade inte nåt hum om denna tävling - men vem kan slå den inköpslista du visar här? rena konstverket! tog längre tid att göra än vad själva handlandet tog, eller hur! och jag som brukar skrynkla ihop mina och slänga - den här borde ju ramas in!!!

Anonym sa...

Ja, jag måste ju säga att det ser väldigt proffsigt ut. Väldigt illustratörslikt. ;)

Evas blogg sa...

Håller med, mycket proffsig ser den ut!!

Anonym sa...

Jag blir så glad och rörd över era ord om min illustrerade inköpslista. Tack för varenda stavelse! /"konstnären"

Anonym sa...

Vem som ligger bakom den inköpslistan är inte svårt att gissa! Tycker jag...tror jag?
Jooo det måste vara Eva!

Elisabet. sa...

Till er alla: nej, det är INTE Eva ..-)

Tankevågor sa...

Vad roligt och SVÅRT!! :-)

Den enda jag är "säker" på är den som börjar med : Juice
Mjölk
Ägg
Mannagryn

och så står de ten anteckning till höger på lappen : "Lämna B 10:00 "

DET måste vara Mossfolk! :-))

Ha ha ha...tror jag i alla fall.