måndag 12 januari 2009

Det här ...


Bloggmadamen i sin anorak på vännen Toruns altan.

... är vad jag skulle vilja ägna mig åt just nu.

Eller hela dagen.

Sitta tillbakalutad i en skön stol och bara titta på himlen eller havet.

I stället blir det jobb från sju till fem.

"Bor du i affären ..? Har du säng ute på lagret ..?" frågade en av kunderna igår.

Undrar hur det blir idag.

Och på chefens skrivbord har jag lagt en liten gul post-it-lapp med ledighetsansökan för två dagar i slutet av februari och en dag i mars.

Barnbarnspassning, heter orsaken.

Längst ner på den gula lappen har jag gjort två rutor, för chefen att x:a i.

Vid den ena rutan står det. "Javisst! Inga problem!"

På den andra: "Absolut!"

Jag tror inte att chefen tycker att såna ledighetsansökningar är dom allra bästa att få.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Tror jag ska lägga en sån lapp på min chefs bord också. :)

Fy så trött och sliten jag känner mig.
vad skönt det vore att bara ligga på soffan och läsa.

Men jag måste jobba, och plugga. Och så kommer de och tittar på vedpannan.

Suck.

Christina sa...

:-))))
Det där ska inte föreställa mina dubbelhakor utan istället uttrycka hur mycket jag log när jag läste.

Monica Hansen sa...

Smart!

Bloggblad sa...

Jag gör inget idag - men det beror mest på flunsan... Jag känner nu att jag nog aldrig haft riktig influensa tidigare. Värk överallt och feber... mkt ovanligt. Brukar kunna hålla mig upprätt med vanlig snuva och hosta.

Fast - det är ändå rätt skönt med ett tomt och tyst och städat hus...

Anonym sa...

Det var de roligaste tjänstledighetsansökningar jag hört om. men så har jag ju alltid jobbat inom offentlig sektor utom på sommarlovet för 100 år sen.
Olika faller ödets lotter! Jag var jätteglad att få gå omkring bland Icas hyllor och kolla vad jag skulle ha. Har inte varit på en affär sen den 6/12 på grund av min knäoperation. Fortfarande får jag inte köra bil på nästan en månad, men den kanske går fort.

Mian sa...

Smart blankett! Nöjda medarbetare presterar bra :-)

Anonym sa...

Men när anledningen till begäran om ledighet är barnbarnspassning kan ju chefen bara inte motstå, eller hu?

Anonym sa...

hur...ska det vara!