onsdag 14 januari 2009

På 5:an ....


Nate, i mitten.

... visas i skrivande stund en film och inte en aning har jag vad den handlar om.

Kvinnorna i filmen ser alla ut som typiska amerikanska filmstjärnor; vita Carolatänder och inte en rynka inom synhåll.

En del av de yngre männen börjar se likadana ut ., så släta i hyn att all personlighet liksom förloras längs vägen.

Men det finns undantag.

Den här mannen, till exempel.

Och hur roligt var det inte att få återse Nate (Peter Krause) från min favoritserie Six Feet Under!

Det känns som om en gammal bekant har tittat in i ens vardagsrum.

Ungefär.


Mr Sutherland. Född 1935.
Äkta Vara. Tror jag.


Mr Douglas. Född 1944.
Inte en rynka i den pannan inte.


Sean Connery. Född 1930.
Äkta eller inte ...?


Jack Nicholson. Född 1937.
Vi tycks ha samma intressen.
En gång var han min favorit med glimten i ögat.
Nu kan vi ha samma behå.


Robert De Niro. Född 1943.
Ganska många rynkor.
Han ser naturlig ut.
Fin.
Hur många av er har sett filmen Falling in love?
Blir man inte bensvag då, blir man det aldrig.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har sett Falling in love, med de Niro och Meryl Streep. Hon talade sedan om hans "charm som man", som man får se alltför sällan.

Mike Douglas är nog lyft. Papparazzi fotograferade honom med stor förtjusning när han hade plåster på båda sidorna om ansiktet. Han sa att det var något annat. Yeah, right! sa de.

det är ett otyg med allt lyftande och tandblekande. Folk ser bara konstiga ut till sist. Helen Hunt tycks ha vägrat, dock.

Lena sa...

Vad skönt att det inte är så stort här än.
Jag smyger in här på morgonen för att säga grattis! För så är det väl?

Anonym sa...

Och jag ropar ett stort grattis från Halland.
Hurra *4

PV

Anonym sa...

Och här kommer ännu ett, GRATTIS! Ja må hon leva )
Anna-Karin iH

Elisabet. sa...

Panter: haha .., det påminner mig om när min störstasyster fick ett gratulationskort från sin 3 år yngre syrra i Australien. Den äldsta blev så glad, så glad, tills hon öppnade kortet och läste ..."better you than me ...!"
Då var det slutskrattat .-)

PV: och tack för sången ..-)

Anna-Karin: tack! Vi ses ju snart!

Joanna sa...

Nä, det där är inte DeNiro, det är Ulf Göransson!!!

Elisabet. sa...

joanna: ja, just det, jag såg bara fel! Men dom är verkligen lik varandra!!

Hedgren sa...

Åh, det är en av mina älsklingsfilmer...