onsdag 14 januari 2009



På lunchbrickan ....

Den härlige Jom, han är den stillsamma ironins mästare och jag bara smajlar och blir så innerligt glad när jag läser hans reseberättelse.

Så här står det på slutet .....

"I stället går vi till restaurangen närmast hotellet. Portugiserna är inte speciellt duktiga på att laga till kött, och den här restaurangen bekräftar den regeln. Men å andra sidan är de duktiga på att ta betalt..."

Och Monica har tagit med oss läsare på en roadtrip från Frankrike till Stockholms Skärgård och så tillbaka igen och nästan hela tiden har vi fått vara med och faktiskt har jag mött min överman när det gäller att vara flitig på tangentbordet och det, Monica, vill inte säga litet det ...

Hur roligt som helst tycker jag att det är att få ta del av sånt här.
Av andra människors liv.

En annan madame bjuder in till morgonkaffe vid hennes köksbord.
Där har jag suttit.
Där, hos henne, har jag vunnit en omgång av spelet När och Fjärran.
Bara så ni vet.

Och någon har besökt Buenos Aires.
Tänk, att det har jag också, i ett annat liv.
Mamma, som mötte oss vid flyget .. en dygnslång tågresa till norra delen av landet.
Allt kommer jag ihåg när jag tittar in hos Annika.

Bloggvärlden befolkas av alla möjliga och omöjliga människor och de mest skilda livsöden.
Att hitta en blogg som skildrar hur man motionerar en flock med getter .., finns det en sån?
Javisst!
Hos Torparfrun, förstås!

Såja.
Hoppas att det smakade bra!

1 kommentar:

qi sa...

Tack Elisabet, det smakade bra som vanligt! Jag läste i ett inlägg längre ner att det växer bland dina odlingar också, visst är det underbart??!!