lördag 17 januari 2009

Lördagsfönstret ...



... finns bakom bröderna Martin och Owen som stod där på gågatan i Galway på Irland och väntade på ..., ja, vad?

Intill dem stod deras mamma och lillasyster; det var lillasyrran som hade varit på besök hos doktorn och själv riktade jag herr Canon mot en övervakningskamera och pojkarna kunde inte hålla sig utan frågade vad det var jag fotograferade?

Och jag anade deras önskan.

"Skulle ni vilja ..?" sa jag och åååå, att dom ville!

Så dom ställde upp sig och rättade till anletsdragen så att det blev lagom tufft och efteråt tittade dom länge på kameradisplayen ..., och jag loooog och hittade en penna och skrev upp familjens adress och så blev det så .., att bilden så småningom lämnade Ystad och hamnade hos en familj i västra Irland.

Just så var det.

Inga kommentarer: