torsdag 15 januari 2009

Torsdagsfönstret ...


Är mitt och får mig att längta efter sommar och gardiner som fläktar i vinden.
Men nu till något viktigare ..-)

Idag har jag födelsedag och vill härmed gratulera mig själv: grattis Elisabet!

"Hur känns det att fylla 55 år?"

"Åååå, det känns lite ..., som att man faktiskt är ganska till åren kommen .., femtiofem låter så oerhört mycket mera än femtiofyra .., jo, det gör det och är man dessutom äldst på jobbet, så där så man kan vara mamma till nästan alla utom två, tre sycken .., så jo, det känns.

Men, det är ju en enda stor nåd också .., tänk, att ha fått leva i få många år!


Då.

Och tänk, allt som kan hända .,. man kunde ha ramlat nerför trappan i huset hemma i Malå och slagit sig fördärvad .., och om man är matglad (och det är man ...) kan man sätta maten i halsen och få tacka för sig fortare än man tänkt sig och sen finns det förvirrade människor som kör på fel sida av motorvägen och därmed riskerar att förkorta sitt liv .., ja, det är faktiskt inget annat än ett mirakel att man har fått vara med så länge!

När man är medveten om hur skört livet är, då kan man sannerligen stämma in i den här sången.



"Och hur ska födelsedagen firas?"

"Jag ska arbeta. Oj, nu ringde det på dörren! Och jag trodde att det var ovanpågrannen och öppnade i bara den vita särken .., men där stod ett blomsterbud och smajlade, - han är kund i affären - och jag ville helst stänga dörren kvickt-kvickt. Nu står här en lång, röd och vacker ros i fönstret och jag hälsar och tackar så innerligt till den som har skickat den! Tack, tack! Ja, så blir nog min dag. Arbete från elva till åtta. Och inget regnande. Det känns bra. "

"Jaha .., då tackar vi så mycket för den lilla intervjun och hoppas att bloggmadamen får en bra dag".

"Tack själv för titten! Det var trevligt med lite sällskap så här på morgonkvisten!"

16 kommentarer:

Anonym sa...

Stort grattis!! Fast nuförtiden ÄR ju 55 inte gammalt - och när man fått chansen till en ny förälskelse i vår ålder så KÄNNER man sig ju precis som man gjorde första gången man blev kär...

Hälsningar från Anna-Lena som följer din blogg i smyg :-)

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen önskar UllaMona från Vinterstaden.

Evas blogg sa...

MEN ELISABET MITT I ALL TENTASTRESS HAR JAG INTE KOMMIT PÅ ATT JAG SKULLE SKICKA ETT KORT TILL DIG!!!! VARMT GRATTIS FINA DU! HOPPAS DU FÅR EN FIN FÖDELSEDAG. VARMA FÖDELSEDAGSKRAMAR FRÅN FRÖSÖN.

Jom Manilat sa...

Grattis på födelsedagen Elisabet!

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen Elisabet!!

Jag ÄLSKAR dig, vännen!

Ha en riktigt, riktigt fräsig dag! :-)

Mian sa...

Stort varmt grattis!
Ha en riktigt härlig dag.

Alexandra sa...

Stort grattis på din födelsedag!

Anonym sa...

GRATTISKRAMAR!

Anonym sa...

Grattis!
Från ett kallt jämtland.
Minus 21 grader.

/gunnar i vaplan/

Annela sa...

Maaor med grattiskramar kommer här från ett soligt Göteborg.

S o F sa...

Här kommer en varm födelsedagskram från mig till dig på DIN dag.

Önskar dig en fin födelsedag.

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam!

Anonym sa...

Stor grattiskram från oss här uppe i norr!!!

(PS Vi får nog ordna nån Västerbottensträff framöver. Vi börjar bli många nu! DS)

Anita sa...

Nej, men.... GRATTIS Elisabet!

Allt gott! Smulan

Anonym sa...

Ååh - här har man missat en kramchans.

Men varsågod. Det är väl bra att sprida lite på presenterna.

Graaaaaaaaaaaaaaaaaaattis!

Visionary soul sa...

Grattis på födelsedagen - kram!

Sven Teglund sa...

Ja, det är otroligt så mycket som man klarat sig undan, otur och olyckor, och du gör helt rätt i att tänka på just det när du fyller år. Lyckan över att ha blivit äldre, det är inte alltid lätt att tänka så.

En så söt bild på dig och kaninen!

Mitt grattis finns i en annan kommentar, men jag kan väl säga det två gånger då, eftersom du är värd det: Stort Grattis!