tisdag 3 mars 2009

Landet Halland ...



Det blir förmiddagspromenad med vännen Anna-Karin och hennes golden Frida.

Vi går längs havet .., fem minuters väg från pensionatet.

Efteråt .., lunch i Laxbutiken inte långt från Heberg.

Laxsoppa ...., mmmmm .., som smakar himmelskt!

Och ikväll bio.

Då blir det "Män som hatar kvinnor" och pensionatsvärden som har sångövning, möter upp efteråt.

Det känns verkligen som om jag har s e m e s t e r.

Ännu har jag inte bestämt mig .., ska jag ta tåget hem i morgonbitti eller vänta tills på torsdagmorgon?

Hmmm.

Det är som att välja mellan grillad och kokt korv.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Svårt val, Elisabet ;)Men Pelle klarar sig väl ändå?

Anonym sa...

Ja Pelle har ju hjälp/sällskap, så stanna du. :-)

Linda sa...

Korv är blä!
Så du får stanna :)

Jag vill också gå på bio!!!

Mian sa...

Torsdag morgon!

Kesu sa...

Jag lägger också min röst på torsdag. När du kommer hem ramlar vardagen på dig igen. Ta nu vara på att du är nervarvad och fortsätt semesternjut.

Som du förstår av min blogg vet jag ganska precis var du är. ALltså jag känner till landskapet. "Laxabutiken", javisst! Och Ulf Lundells Öppna landskap. Det var faktiskt den kusten du är vid som inspirerade honom till låten. Gissa om halläningarna höll på att spricka det året. Jag vet, jag bodde i Halmstad då.

Havet på vintern är fantastiskt! Lksom din bild från kyrkan.

reneesfotoblogg sa...

Laxbutiken är faktiskt den restaurang vi frekventerar mest. Fast den i Ljungkile då, den ligger ju närmast för oss.
Men varje gång vi färdas söderut så poppar vi in på Heberg och tröttnar inte på konceptet.
mvh R

reneesfotoblogg sa...

PS Stanna till torsdag så PV hinner återfå krafterna ;)DS

Anonym sa...

Litt värmlandsk herfra Norge
" Grônn itte för länge när du ska gäre nôe gôtt "

-B-

Evas blogg sa...

ÅH,HAVET!! Jag håller på torsdag!

Elisabet. sa...

Till alla raringar: ja, jag stannar till i morgonbitti och tar första tåget hem. PV ska till vårdcentralen idag .., man kan tro att han har fått lunginflammation.