måndag 2 mars 2009

Man skulle väl ha ringt nån städakut, förstås ...


I det andra livet, när jag var gift och allting, hände det sig, - det var när yngsta dottern blev komfirmerad och det var samling i Missionskyrkans matsal - att Leif Henningsson utbrast ..."det är så bra med er, Elisabet och Tommy .., för när Gudrun gormar över hur det ser ut där jag har dragit fram .., då brukar jag säga ..."ja, men då skulle du se hur Eikedahls har det i källaren!"

Det var ju lätt pinsamt att höra detta, men vi loooog stort.

Men nu min själ .., ser jag att där finns nån som har det ännu värre.

Joooo.

Här.

2 kommentarer:

Monet sa...

Haha, jag såg det där igårvkäll och kommenterade också att jag tyckte det var extremt MODIGT att lägga ut en sån bild till allmän beskådan.

Och makens kommentar om att hon inte skulle stöka till därinne renderar ju gapskratt!!

Vi hade en granne som hade samma fenomenala röra överallt ikring sig, i synnerhet garage och källare. Men han visste PRECIS var allting låg och hittade pryttlarna direkt. Hur är sånt möjligt?

Moster Mjölgumpa sa...

Det här bjuder jag på. Men om det är modigt, som Monet skrev, vet jag inte. Det är ju som sagt inte mitt garage;-)

Din länk gav mig "all time high i besökssatistiken. T.om. det dubbla mot vad jag någonsin haft. Vilken genomslagskraft du har.