tisdag 3 mars 2009

Lite möte ..., eller stort.



På tåget som ska ta mig från Stockholms Central till Alvesta, snett mitt emot mig, sitter en liten madame på fem år som heter Sigrid.

Under resans gång ska det visa sig att Sigrid nog är en av de pratgladaste små fröknar jag någonsin har träffat.

Och allting får vi veta!

Ja, så där som att självaste Prinsessan Victoria har besökt Sigrids dagis, hemma i Lund.

Tänka sig, att få träffa Prinsessan!

"Aaaa .., men hon hade inte nån krona och inga klackeskor ...", säger Sigrid besviket.

Och så håller hon upp en kvällstidningsbilaga .."titta här, här är hon och Daniel!"



Mellan varven ritar Sigrid på sitt block .., eller spelar spel med sin mamma, som heter Ulrika.
Ordlekar.
"Fylla-i-ordlekar".

"Jag säger ..., ekollon ..", föreslår Sigrids mamma.
"Då säger jag .. lekollon, det är ekollon som man leker med!" svarar Sigrid.

Och så fortsätter lekandet.



Nånstans efter Linköping har Sigrid bytt plats med sin mamma och sitter nu på min högra sida.

Jag får beundra hennes fina skärp .."titta här, det är som rosa pärlor!" säger Sigrid.

Och till slut somnar den lilla kalasbyxklädda madamen.

Se det var ett trevligt litet möte så där på Livets Savann.









1 kommentar:

Bloggblad sa...

Nu har jag läst ifatt hos dig - men jag vet inte säkert var du är - det är visst olika för varje inlägg, och ändå är det bara tisdag....

Jag fattar i alla fall varför pv är sjuk...