söndag 26 juli 2009

Full fart!


En annan kapten. Kapten Lintott.
Men inga sjuttio sjömil då inte.

Tänk ...., vilken skillnad att sluta klockan halv två, i stället för treochenhalvtimme senare.

När man kommer hem finns orken ännu kvar.

Och nån slags energi.

Pensionatsvärden ringer och berättar att han idag måhända kommer upp i hela sjuttio sjömil .., från Orust i norr till - om han har tur och vindarna står sig - till trakten av Varberg.

Blir det inte full storm, tar han sikte på Båstad i början av veckan och blir det så, känner jag en madame som kanske tar tåget och hälsar på herr Seglare en stund.

En liten stund.

Kanske över natten.

Nu ska här putsas fönster och lagas mat och sedan blir dusch och sist av allt ..., ligga raklång på soffan Ektorp och fortsätta läsandet av låneboken "Ormars skepnad" av den i mitt tycke suveräna Minette Walters.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Minette Walters gillar jag! Stod och höll i en av hennes böcker när jag lånade sist, men valde ändå andra böcker.

Sven Teglund sa...

Håller också med, Walters är mycket bra.Men vill också rekommendera Lars Kepler, Hypnotisören. En suverän deckare! För sträckläsare.

Christina sa...

Minette Walters är min klara favorit bland deckarförfattare :) Har alla hennes böcker.

Den gåtfulle Herr Kepler står på min boklista, roligt att höra att Sven tyckte Hypnotisören var bra.