onsdag 29 juli 2009

En slags båtliv ...


Kaptenen himself.
Jungfru.
Mellanbarn.
Vänster tumme upp.


Ja, visst .., självklart .., livets lycka hänger inte på att hitta en partner.

Men om man nu r å k a r träffa en sympatisk man som visserligen är envis och sannerligen inte lägger sig platt (vilket jag verkligen tycker om ..., att han står för det han tycker är rätt, menar jag ...), men som är omtänksam och övermåttan rar .., då blir man hemskt glad att träffa den mannen efter tre veckors frånvaro.

Två glas Martini och en ljummen kväll i slutet av juli .., det blir som bäst.


På morgonen: frukost i sittbrunnen.



Kokta ägg .., färskt bröd .., ost och marmelad (icas!) .., kaffe och te.

Vågkluck.

En gräsand som tigger mat.

Ungefär så.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Dette så helkoselig ut.

-B-

Elisabet. sa...

Bente: det var det också .-)

Mian sa...

Åh så mysigt!
Skön sommarkänsla!
Vilken lycka!

Elisabet. sa...

Mian: absolut! Jag hade samma känsla, exakt samma känsla, som första kvällen när vi på semestern tog in på Kvarnsjöns camping och hyrde lillstugan, den som var timrad .., och jag satt ute på verandan och såg ut över bergen.
Och tyst var det.

Evas blogg sa...

Underbart! Men har han nya badbyxor :)?

Elisabet. sa...

Eva: haha .., nja .., ja, han har nog kvar dom där sexiga blå också, dom tajta ..-)

Mian sa...

Åh nej, har han kvar de där tajta blå? Jag kommer ihåg att du visat (eller kanske berättat om) dem på bloggen vid ett tidigare tillfälle.
Är det verkligen PV:s stil? Jag blir lite bekymrad...

Elisabet. sa...

Mian: haha .., jodå, dom är kvar, men mig gör det inget ..-))

Annas mamma sa...

Jag tycker han har bra stilkänsla, muggar och assietter passar ju ihop;-)ser trevligt och gott ut med den frukosten.

Elisabet. sa...

Annas mamma: ,-))

Det blir han nog glad att höra.