torsdag 30 juli 2009

Kväller ...


Gissa, hur ljufvligt det doftar när man passerar en sån här rabatt!
Det var i Båstad.

.... och jag ligger raklång på soffan Ektorp och telefonsurrar med pensionatsvärden.

Om det mesta pratar vi, men väldigt mycket om den framtid som man inte vet ett dugg om.

Men pratplanerar gör man.

När vi har vridit och vänt på orden, frågar pv vad jag önskar mig till middag imorgonkväll .., ja, det är jag som tar tåget upp (hem igen på söndag .., då blir det liten bloggträff) och jag svarar ..."åååå, gärna stekt torsk!"

Inga problem, säger pv.

Och tänk .., i morgon ska jag få träffa pElle igen och hans sommarmatte Gunvor och det känns så bra, så bra.

8 kommentarer:

gunnar i vaplan sa...

Hälsa Gunvor och pElle (och PV också) såklart...

Evas blogg sa...

Är det slutseglat nu?

Elisabet. sa...

gunnar: när är det du kommer ner till halland, egentligen?
Och Ystad ..:?

Eva: ja, tre veckor blev det och ensam nästan hela tiden .-)

I morgonkväll ska vi övernatta hos hans mamma som är helt underbar.

bettankax sa...

Hälsa Gunvor, PV, pElle och inte minst kram till dig! :)

Bloggblad sa...

Hörrudu Bettan! Slit inte ut dig så du somnar på söndag kväll... Hälsar en som längtar iväg.

missis p sa...

åh lyckans ost.....får middagen serverad en fredag kväll....JA klart får jag det med.........jobbar imorrn 12--19......TIDIGT i säng då 2 metarn skall vara på plats KL 7 lördag morgon PÅ KASTRUP.INTE GÅR DET TÅG SOM PASSAR från denna stad YSTAD en lördag mitt i natten tidig morgon..UTAN DÅ FÅR DEN RARA MALIN SLÄNGA SIG I BILEN TILL MALMÖ storstan o LÄMNA 2 METARN.........FÖR HAN SKA PÅ TEAMBUILDING med sitt NYA LAG............TÄNK SEN...........jag ska jobba 9-----19-.-------tack o lov tar mina flräldrar kidsen då jag ska jobba ÄVEN SÄNDAG..10----20----------2metarn kommer hem söndag måt måndag MIDNATT...............TUR MAN E FRI MÅNDAG-...........SKA SOVA HEEEEEEELA DAN.............nej inte kan man det som förälder.......men ack.....va skönt det hade vart..........Mend det positiva med att när 2 metarn ska ut o flyga o samling i hall 2 på Kastrup INNEBÄR DET UTLANDSRESA.........då får kanske denna vackra o rara mmissis p EN NY PARFYM......för nu e det verkligen ÅNGORNA MAN GÅR PÅ---------hahahaha.....ses imorrn köra älskade favorit kollega.....HELT ÄRLIGT...DU E FANTASTISK.........!!!!!!!11

Annela sa...

Vad roligt med bloggträff igen. Vem kommer?

Elisabet. sa...

Bettankax: detsamma! Bloggblad: nädå, jag ska nog hålla mig vake ..-)

missis p: ja, vi ses idag! Tänk, jag får sluta fyra!

Annela: jag vet inte riktigt .. men många blir vi inte .. tre, fyra stycken kanske ..? Jag återkommer.