tisdag 28 juli 2009

Och himlen är faktiskt blå ...



Tisdag är kort dag och underbar dag.

U n d e r b a r.

U n d e r b a r a s t.

Massor, massor att göra och håret lockar sig av stressvärmen och jag försöker få in alla tidningarna utan att det ska ta halva dagen .., Hemmets Veckotidning, tv-guiden, Hänt Extra .., då är dom viktigaste på plast, dvs, dom som kunderna frågar efter ..., då kan man andas ut en stund .., men sen kommer alla buntarna med biltidningar, Elle Interiör och gud-vet-allt och man får gå ut i pantrummet och kolla i dom stora grå backarna och se om där finns fler ex som inte har gått in i hyllan men som ska returneras och mitt i alltihop behövs en fjärdekassa och någon annan vill ha växel och kundkorgarna ska dras undan och Fru Grå ler och visar vad hon har inhandlat .., jaha .., här ska bli ett Nytt Liv ser jag ...., och där är småsyskon som kivas och en kvinna från Norrbotten som undrar var fyrpack med djupfryst lax finns och vid ettiden får jag låna chefens fina Audi och köra till Stora Affären och hämta ut våra presentkort som har kommit och det känns ovant med automatlåda, men härligt.

Och roligt att köra bil igen!

När klockan är tre är arbetsdagen tillända.

Ute på lagret, vid tavlan där våra scheman sitter upptejpade, står Olof och försöker hitta någon frivillig som vill ta hans nästkommande söndagmorgon eller om det var lördag?

Ingen erbjuder sig och han suckar lite där han står.

Nu ska jag ta tåget till Malmö, för vidare befordran till Ängelholm och sen blir det buss till Båstad och dit kommer, hopefully, en seglande pensionatsvärd.

I dag har han seglat från en liten hamn i trakten av Kungsbacka, till Båstad.

Det blir många timmar det på havet och jag undrar hur pigg den mannen är i kväll?

Det känns som om det var länge sedan sist vi sågs.

1 kommentar:

Ellis sa...

Ha det nu riktigt riktigt hääääärligt! ;-)