lördag 1 augusti 2009

Tio minuters möte med Gabriel.



Det här är Gabriel, inte ärkeängeln, men väl gatumusikanten.

Vit hatt.
Välputsade skor.
Tjugotvå år.
Lillebror.
Vattuman.

Vi åker med samma tåg och kliver av i Båstad, där det blir en stunds väntan.



Och han berättar att han åker runt nu i sommar och spelar dragspel lite här och där.
Och på en del pubar.

"Det är så mycket hat i samhället .., kan du förstå det ...?"säger han och berättar om den unge mannen som gav honom en dansk skalle utanför Pepes bodega i Båstad.

Här sitter han och väntar på Olga.

Om en stund ska denna skönhet uppenbara sig, men det vet jag inte just då.

1 kommentar:

Monet sa...

När jag läste din rubrik till det här inlägget om Gabriel blev jag alldeles paff! Nyss lade jag själv in ett första inlägg om mitt lilla barnbarns dop.

Och jag tänkte: är Elisabet synsk? Har hon haft ett tio minuters möte med min Lilla G? HUR kan du veta att han heter så? Denna märkliga bloggosfär!

För övrigt har jag svarat på din fråga om hur i hela friden man kan flytta från Sverige i det inlägget