torsdag 6 augusti 2009

Enjängd ..? Javisst!


År 2006 reste jag med Emma till Kreta.


Året därpå till Samos med Kapten Lintott och inte att förglömma: Kent från Småland.
Ljufvligheter!


I fjol med Emma igen .., nu till grekiska ön Kefalonia.
Två veckor.
Underbarast i världen!


I fjol höst med en pensionatsvärd till Irland.
Underbart, det med.

Och ikväll .. har jag alldeles själv bokat flygstol till Athen från Köpenhamn i slutet av september.

Två personer.

Herr Göransson och fru Nilsson, så står det på bokningen.
(Nån gång kommer det att stå Herr och Fru Göransson, tänker jag och smajlar lite för mig själv.)

Hur billigt som helst .., 299 euro för två personer, tur och retur.

Knappt femtonhundra per man .., billigare än att flyga till Skellefteå!

Och allt tack vare ett reklamavbrott i Miss Marples-programmet .., och snabbt googlande hit.

För mig, nä, absolut inte .., finns nog ingenting så härligt som att längta till en resa!

3 kommentarer:

Christina sa...

Som hittat :)

Elisabet. sa...

Christina: visst! Det finns billigare också .. men då tar resan fjorton timmar och man ska mellanlanda i Budapest.
T.ex.

qi sa...

Budapest är minsann en jättefin stad... jag har varit där! ;-)