onsdag 5 augusti 2009

Medelålders plus ...

Först fick jag ett erbjudande om en otroligt billig 3-månadersprenumeration på DN, det var den rare bloggaren Rexxie som hojtade och jag tackade genast "ja".

Tre månader med en morgontidning som ligger nedanför brevinkastet var morgon .., det är lycka det.

Och kvällar när jag har kommit hem från affären - dödens trött - och duschat och sedan satt mig i soffan Ektorp .., lagt upp fötterna på bordet och därefter tagit mig an korsordet i ovan nämnda tidning.

Det är också en slags stillsam lycka.

Men erbjudandetiden gick ut och en kväll ringer en ung madame från prenumerationsavdelningen och undrar om jag kan tänka mig att fortsätta ...?

Fortsätta med tidningsdunsen mot golvet .., och korsordet .. och spalten "Så träffades vi" ? tänker jag, men så säger ju inte hon.

Så .., efter en stunds tvekan .., svarar jag ..., "ja, okej".

Det finns nämligen ännu ett skäl till att fortsätta och det är när jag småleende sitter och läser serien "Medelålders plus", tecknad av den här mannen.

För några dagar sedan var han totalt underbar .., det var den åldrade mamman ( i min ålder kanske) som ringde dottern och berättade att nu var dom minsann hemma igen från landet och hon förstod att barnbarnen hade längtat sig fördärvad efter mormor och morfar (jaså? visste dom inte ens att dom var bortresta ..?) och förvecklingarna därefter.

Ååå, jag bara ä l s k a r den serien!

4 kommentarer:

S o F sa...

Håller med (efter att ha läst de som fanns på länken), ser ut som en typisk bra igenkänningshumorserie.

Tack för titten!

Tankevågor sa...

Ja den serien är bara för härlig! :-)

Fick du något bra erbjudande av DN då?

Elisabet. sa...

S o F: ja, den är härlig!

Londongirl: nja, jag hade ju redan haft ett kanonerbjudande .., så nu blir det 221:-/ månaden.

Margareta Lundgren sa...

Underbar serie. Iblan tror jag att den handlar om just mig och min make. Viss igenkänningseffekt förtar nte glädjen!