tisdag 4 augusti 2009

Sju till tre ...



.... blir sju till fem, då tre arbetskamrater ligger däckade.

Det går det med.

Förstås.

Vid fyratiden säger jag till chefen att faktiskt så anser jag att vid 55 års ålder bör man få en kaffeslurk så där på eftermiddagen och Olof fixar kaffet och efteråt blir man som en ny människa .,. ja, så där som när sonen en gång i världen hos lekkamraten Sandra spelade nånting alldeles nytt som hette Game Boy ..., och sonen glädjestrålande kom hem och meddelade att han minsann hade fått flera "extraliv".

Ungefär så är det.

En kopp Zoegas och en halv macka .., det är precis vad som behövs.

Till slut är klockan fem.

Så snart jag äntrat cykeln och kommit hem, packar jag den rosa strandväskan.

Baddräkt, handduk, Kvällsposten, penna och läsglasögon.

I morgon är ledig dag.

Ingenting annat än övermåttan ljuvligt är det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad skönt att du får en fin, ledig sommarkväll. Och imorgon ska det bli lika fint enl. DMI
Njut!!!
Fru Grå

Elisabet. sa...

Fru Grå: OM det blir så .., tänker jag ägna hela morgondagen åt stranden ..-)

I alla fall nästan halva.