torsdag 6 augusti 2009

Nån slags förvåning ....

Och så kommer den unge mannen som arbetar hos vår affärsgranne, Elgiganten.

"Hej du, det var länge sen .., har du semester ...?" frågar jag honom.

"Nä, inte alls .. jag har slutat plugga .., nu är jag i Stockholm", säger han leende.

Jaha, ja.

I Stockholm?

Och vad gör han där då ...?

"Ja, jag arbetar på regeringskansliet .., som attaché .., nu under ordförandetiden ...", säger han.

Jaha, ja.

Från Elgiganten till regeringskansliet!

Det påminner mig om brödutköraren som en söndagmorgon kom till affären och jag tänkte "stackars krake att stiga upp så tidigt och vilket slitgöra ...", så jag snällpratade lite med honom och frågade hur det var att köra ut bröd .., så där rent allmänt?

Då sa mannen att det var inga problem, för till vardags läste han atomfysik i Lund.

Ojdå, kära nån.

Det är så det är.

Inget är vad man inbillar sig.

3 kommentarer:

Bloggblad sa...

haha... det där känner jag igen! Så många gånger jag misstagit mig, men jag har lärt mig av misstagen och brukar inte säga vad jag tror.

Förresten - vi var inne och kvällshandlade i din affär sent på måndagskvällen, kul att se. Jag tänkte mig dig i kassan, det hade varit roligare...

Jag är så himla nöjd med skåndagarna! Skönt att vara hemma igen. och vilket väder!

christel sa...

var på elgiganten idag (i ystad)..men de hade svårt att öppna dörrarna så vi kom inte in förrän 11:07 :)

Elisabet. sa...

Bloggblad: ,-) Så roligt att du är nöjd med dem .., det är jag med, jag ÄLSKAR dom!

christel: ojdå! ja, det har hänt oss också .-)