torsdag 24 september 2009

Tanden ..., tanden!

Hemsk natt.

Ont saa det gaar inte att foerklara i ord.

Vaknar.

Tar tabletter.

Somnar.

Vaknar.

Ont, ont, ont.

Morgon.

Fika paa balkongen.

Prat med Gun-Britt och Steinar fra Elverum i Norge.

Hon arbetar som jordemor, han med vattensaekerhet, typ saa det inte ska bli oeversvaemningar.

Vi pratar om akupunktur, stressiga arbeten .. (Gun-Britt aer totalt slut paa .., vittnar om vilka nedskaerningarn det aer i Norge .., hur en barnmorska nu faar ansvar foer alldelse foer maanga patienter, plus gynpatienterna ocksaa .) .., vi pratar om barnbarn och om hotellet som vi tycker saa mycket om.

Vid tio blir det buss till Samos stad.

Billigt ..,. 1.40 euro, enkel vaeg.

Vi letar tandlaekare. Hajar till vid en skylt med texten Dagmar Magnusson, tandlaekare.

Stor lycka.

Det visar sig att Dagmar har semester.

Hittar andra tandlaekarskyltar paa bakgaardar daer jag vaegrar att ens hoera mig foer.

"Titta, ett internetcafe, daer kan jag kolla mina aktier!" hojtar pv.

Saa det goer vi nu.

Jag struntar i tandlaekaren och faar uthaerda tills vi kommer hem.

Och Samos stad aer vacker och haer aer marknad och soeta smaa kattungar och havet och jag kommer ihaag Emil som var saa sur foer att han inte fick godis haer ,-)

Kram till er alla!

5 kommentarer:

Love, literature and gardening sa...

Tandvärk - fy sören!!! Låt det inte förstöra din semester bara!! Kanske ändå en grekisk tandläkare på en bakgård kunde få kika lite?

Mian sa...

Men vilken otur du har Elisabet! Hoppas att du snabbt får tag i en tandläkare som kan lindra plågorna.

anna of sweden sa...

Nej men vad trist! Hoppas att det ordnar sig! Kram!

Anonym sa...

En bamsestor whiskey morron, midda och kväll lindrar t o m den värsta sortens tandvärk...
Och om de inte lindrar så blir ju värken roligare i alla fall :-)

/gunnar i vaplan/

Evas blogg sa...

Låter inte alls bra med tandvärk när du nu ska njuta av semester. Hoppas värken ger med sig annars hoppas jag att du hittar en duktig tandläkare. Fråga hotellchefen, han kanske kan ge några tips.