fredag 25 september 2009

Torsdag.

Frukost paa balkongen .., vi ser en fiskebaat ta upp naet .., en av fiskarmaennen daskar blaeckfisken mot baaten ... saa blaecket foersvinner.

Det er en magisk morgon.

Sen blir det hyrmoppe - var sin, min aer laeckert Ferrari-roed - och saa susar vi ivaeg!
(120 sv kronor foer en heldag).

Kent, du skulle ha kaent igen dig, foerutom daer jag vurpade med Emil, den biten skippade vi.

Karvolassi .., genom stan .., vidare upp i svindelhoega bergen och ner till Pythagoria och bad paa stranden och vindruvor fraan plastpaasen (handlade jag av en gammal farbror som stod daer mitt ute i ingenstans ..) och sedan till Samos stad foer att infoerskaffa medicin, men Farmacian var closed och vi vaende kosan mot Kokkari igen.

En underbar dag!

Log foer mig sjaelv flera gaanger .., ty pv brukar gorma oever bilister som INTE anvaender blinkersen .., men sjaelv koerde han med blinkers paa, ja, kilometervis och jag gapskrattade till slut!

Igaarmorse beraettade jag foer honom om vilken hemsk mardroem jag hade haft.

"Men inte jag ., jag droemde om sex ... (jaha, det aer klart att han goer .... taenkte jag ...) smaa paerluggleungar som hade byggt ett bo i min bokhylla hemma i ungdomsrummet i Ljungby och dom hade t.om ett mus-bo intill, saa att det alltid skulle finnas mat till hands.

Och jag hade inte det minsta ont i natt.

Tog tabletter var 3:e timme och det aer saekerligen inte nyttigt, men det blir saa nu ,-)

Och medan vi dinerade igaar, haende stora saker.

Foerst var pv saaaaa lycklig .., hans vindkraftsaktier hade stigit med 20 000 i vaerde, men si ...., medan vi satt daer vid havet och kalasde paa blaeckfisk och grillspett .., foersvann naerapaa sju tusen i ett nafs!

Saeg den lycka som ....

Och jag aer glad att jag inte har en enda aktie!

Ajoeken, sa froeken!

Inga kommentarer: