tisdag 27 oktober 2009

Ännu mera insikter ...

I tolv års tid har kvinnan vikit sig för mannens vilja.

Till exempel har det alltid varit han som har bestämt vilken tv-kanal som det ska tittas på .., ja, han har haft total makt över fjärrkontrollen .., berättar hon.

Men nu, nu har kvinnan tackat för sig och inom några veckor bor hon och barnen i en egen lägenhet.

Hon står intill mig och ler så varmt.

"Jodu Bettan .., nu ska du veta .., att nu ska jag minsann titta på vartenda skräpprogram som jag bara har hört talas om .., allt som dom andra har pratat om vid fikabordet .., nu blir fjärrkontrollen min och nu gör jag som vill ...", säger hon med glitterögon.

Om ett år fyller hon femtio.

Love, literature and gardening sa...

Så är det säkert. När min mycket dominante far gick bort för två år sen så tog det bara några dagar innan min mor bad mig säga upp Skånska Dagbladet och byta till Trelleborgs Allehanda.

Det är helt galet som det kan bli om man inte ser upp med männen i sitt liv.

Må din väninna njuta av alla skräp-program nu!

5 kommentarer:

Love, literature and gardening sa...

Så är det säkert. När min mycket dominante far gick bort för två år sen så tog det bara några dagar innan min mor bad mig säga upp Skånska Dagbladet och byta till Trelleborgs Allehanda.

Det är helt galet som det kan bli om man inte ser upp med männen i sitt liv.

Må din väninna njuta av alla skräp-program nu!

Evas blogg sa...

Tragiskt är vad det är, att leva i ett sånt ojämnlikt förhållande. Tärande.

Cicki sa...

För min pappa har det varit tvärtom. Mamma E gick bort i påskas. Nu känner han att han äntligen kan titta på det som han helst vill se på TV. Så det händer nog att det även är kvinnor som har kontroll över fjärrkontrollen.

Ellis sa...

Jag vet ju vem det gäller och jag blir så väldigt LYCKLIG när jag läser detta! Heja heja!!!
Hälsa så mycket från mig och ge henne en stoooor kram från mig!!

Anonym sa...

Alltfler tar sig samman och bryter upp från dåliga förhållanden. Har en väninna som efter väldigt många år äntligen gjort det. Å vad hon är glad att få bestämma vad hon ska äta till middag - eller så kunna strunta i middagen....