torsdag 29 oktober 2009

På jobbet ...



Ååå, underbara kunder mest hela dagen!

En äldre tant som står och väntar på att få kvittot och jag väntar jag också .., och medan jag väntar tar jag henne i handen och hälsar och säger "goddag, goddag du ..." och det blir ett ögonblick av samförstånd och ett sååå varmt leende som värmer i flera timmar efteråt.

Och massor med polacker på väg hem.
En av dem, en man i 25-årsåldern, berättar att han lägger tak här i Skåne och tjänar sex gånger så mycket som med samma arbete i Polen och han har köpt tjugo stora Marabou-chokladkakor, plus lite annat godis.

Och den lugna cowboy-Maria sitter mitt emot mig i kassa tre och hon är så lugn att det smittar av sig och såna människor behövs sannerligen på en arbetsplats och jag tänker att jag tycker så mycket om henne och på kvällen den andra Maria som alltid är så rar och när jag kommer hem har pv gjort middag och en flaska vin står på bordet (Matilda: det är en present från Hedgren, vinet heter Il Conte och ÄR verkligen gott .-)) och med posten har ett brev kommit och när jag öppnar det upptäcker jag fem blyertspennor med suddgummi och då gapskrattar jag högt!

Det visar sig att avsändare är den här madamen, som i helgen som var morrade lite över att bloggmadamen tjuras och använder kulspetspenna när hon löser korsord.

Å, du underbara Hedgren!

Och i min mobil finns ett sms från en vän som ikväll Börjar Ett Nytt Liv och är på väg norrut.

Dig önskar jag verkligen lycka till!

I soffan sitter pensionatsvärden.

Så här är det.

Sett i backspegeln tycker jag mig ana ett slags pussel i mitt liv.

Alldeles hundraprocentigt säker är jag att detta med knäoperationen och den långa rehabiliteringen på något sätt är ..., ja, planlagd (å, jag förstår att ni tycker att det låter galet) och det känns så spännande att se v a d det är som ska hända.

Och hur trevligt är det inte att komma hem och upptäcka att någon sitter i soffan?

Ungefär så har den här dagen varit.

Ajöken, sa fröken.

10 kommentarer:

Evas blogg sa...

Klart det är planlagt :)

Turtlan sa...

Ja men tänk så härligt att det finns någon hemma när man kommer hem! Eller att åka hem till den där någon och känna som om man kommer hem fast till honom. Samma goa känsla!
Många varianter av samma sak.

Skönt ha ett pensionat / konvalescenthem inbokad när operationen är gjord.
Har Ni sett över pensionatet med tanke på tex trappor in i huset, sovrum /toa /dusch på samma våningsplan och sånt som en nyopererad har nytta av?

Ja man är ju lite "miljöförstörd" på sånt *L*

KvällsHej från mig :-))

Linda sa...

Jag tycker det låter som alldeles underbar dag. En helt vanlig vardag med en skimrande guldkant :)

Elisabet. sa...

Eva: ja, det är jag övertygad om att fallet på lagret med påföljnade handledsfraktur också var .-)

Turtlan: underbart är det!
Och jo, vi har kollat på pensionatet .., min soffa ska tas dit så kan jag ligga och sova nere i början .,. där är en brant trappa upp till övervåningen och kanske fixar jag att gå i den genast .., men om inte ..., då är soffan Ektorp bra att sova på.

Annars får jag väl göra tvärtom, haha. Bo uppe.

Lindalotta: lägg sen till Livvakterna på datorn senare på kvällen, men jag somnade lite mellan varven ....)

Hedgren sa...

Men vinet jag köpte hette Cameleon...

Anonym sa...

Jag måste bara göra en liten rättelse innan någon annan gör det.
Vinet kom inte från Hedgren utan var köpt på bolaget i Ystad.
Men det var helt OK, vinet.

PV

Anonym sa...

Attan, jag hann inte.
PV

Elisabet. sa...

Hedgren: ja, och ditt vin är ju kvar hos pv ..-)

Ellis sa...

Jo jag tror också det finns en mening med sånt som sker. man får en puff, liksom.

Jag är så glad att jag lyssnat på mina puffar och gjort precis det jag drömt om. Jag är glaaaad ikväll!
Hälsa Pv!
Kram!

Hedgren sa...

Jamen, det viktiga var ju att det smakade gott! Och det andra vinet finns ju kvar i landet Halland...

=0)