fredag 30 oktober 2009

Nån slags insikt i alla fall ....


Jaha .., ni undrar vilken kundkategori som är i särklass minst stresstålig i en livsmedelsbutik?

Lätt som en plätt.

Kvinnor över sjuttiofem.

Och vad den vanligaste frasen är hos kunderna?

Jo, den här.

"Nä, inget kvitto .., det är ändå inte avdragsgillt ..., hö-hö."

Och ni undrar vad man tänker när en äldre dam spänner ögonen i en och högt och ljudligt säger att ..."hördudu, du ska ge mig pengar .., du slog in en pocketbok för mycket igår!" och när man har kollat kvittot så visar det sig att det har man inte alls gjort, tvärtom, allt är som det ska och då blir kunden ännu puttrigare och stoppar muttrande kvittot i fickan och går sin väg, utan så mycket som hejdå.

Vad man tänker då?

Det säger jag inte.

Men ni kan ju gissa.

7 kommentarer:

Bloggblad sa...

Fast det där med avdragsgillt är det väl mest män som säger?

Själv brukar jag svara att jag har roligare saker att läsa... men allt oftare tar jag med kvittot för att åtminstone låtsas att jag tänker kolla...

Elisabet. sa...

Bloggblad: helt rätt. Det är till 100 procent män som säger det och det har jag inte själv reflekterat över .-)

Vonkis sa...

Det är ju tanken som räknas så... :-)

Elisabet. sa...

Vonkis: ,-)

Hedgren sa...

Nämen usch vad hemskt med sådana kunder...

Rexxie sa...

"Dj...la kärring" hade nog jag tänkt (och så hade jag lett snällt så att hon hade gått hem och tänkt "Vilken trevlig ung man" (nåja, kanske inte så ung, men ändå)).

anna of sweden sa...

Haha. Kom att tänka på när jag jobbade i en fiskaffär och vi hade kölappar. När man ropade upp numret till nästa kund så var det alltid någon rolig (herre) som ropade "Bingo!" Lika roligt varje gång. Hm.