söndag 25 oktober 2009

Morgon på pensionatet ...


Igårkväll: pv:s ur-goda äppelkaka med glass från Slöinge, alldeles här intill.

Då blir det frukost i "matsalen".

Rostat bröd med ost och pl.marm-09 .., äggröra med bacon .., kaffe eller te.

Det blir prat om Irland; om Bed & Breakfast .., om västra sidan .., om klippor som stupar rakt ner i havet .., det pratas om Frankrike, Tjeckien och ett sjukhus i Athen.

Efteråt lägger lugnet sig.

Bloggmadamen skalar potatis till en gratäng .., en lammstek sätts i ugnen .., i köket sprider sig en doft av vitlök.

Hedgren sitter i soffan-utan-namn och läser en bok av Peter Robinson.

Pensionatsvärden sorterar tvätt.

Och där ute faller regnet.

4 kommentarer:

Evas blogg sa...

Åh vad det låter lugnt och fridfullt.

Mian sa...

Här SPÖregnar det just nu. Tänkte åka till mitt torp och ta in en del prylar till stan för vinterförvaring. Stänga av kyl och frys. Och tömma musfällorna...
Men det vete tusan. Jag ligger nog kvar en stund på kökssoffan och läser tror jag bestämt.
Ha en skön söndag på pensionatet.

Pernilla sa...

Jag blir alldeles lugn och varm inombords när jag läser.

Turtlan sa...

Här i Sola stan blev det en äppelpaj till efterrätt idag.