onsdag 4 november 2009

Avprickat ...



Okej.

Detta är gjort.

* Ringt Statoil om släputhyrning - hyr här, men lämna där -, vilket visade sig finnas endast på två ställen i Skåne .., i Staffanstorp och Arlöv. Och dyrt är det.

* Och så har jag kontaktat hjälpmedelscentralen i stan och pratat med vänlig kvinna (var är du ifrån .,? Ångermanland ? jaså, Hälsingland .., men har bott tjugo år i Vännäs i Västerbotten ....? jo, men du sa ju att "du far uppför backen ..." och då förstod jag genast ..., i Skåne far man ingenstans ..., ja, jag kommer från Malå ..., å, det vet du var det där .., jaså, det hörs, jo, jag vet ....) om lån av kryckor.
Nu vet jag var jag ska hämta dem. Det blir på fredag det, efter besöket på Folktandvården.

* Tre tomma skåp nu i köket. Har gått tre rundor till soptunnorna på innergården.

* Återstår hyresvärden i Svedala, som jag inte fick fatt i. Nytt försök i morgon.

* Pratat med glad väninna från Staffanstorp, men på jobbet i Lund.

* Tänt ljus och ännu flera ljus.

* Dragit igen fönstret ordentligt.

5 kommentarer:

Anitha sa...

Fanns inte envägssläp på OKQ8 i Ystad? (Thule Rental)

Elisabet. sa...

Anitha: ska kolla .. jag hörde bara med Statoil. Och pv ska ringa några mackar i Halmstad.

Turtlan sa...

Ingen som har en privat kärra att hyra / låna ut ett par dagar?

Inte så ovanligt att folk äger kärror. Någon som känner någon kanske?

Bara som ett tips :-))

Cecilia N sa...

Men de där orangea kärrorna ... elon heter de väl inte, men ungefär nästan. De är det väl ta-här-lämna-där på?

Elisabet. sa...

Turtlan och Cecilia N: pv har kollat med Halmstad och han hyr en släp med sånt här "tak" och påstår bombsäkert att det kommer att rymmas, plus utrymmet i hans eleganta Volvo .-)
Nu blev det MYCKET billigare.
Då åker vi upp på söndag den 15:e och jag åker till Hässleholm på måndag .., ååå, buhuuuuu .-)