tisdag 3 november 2009

Bäst av allt ...



... är tisdageftermiddag när man vet att hela morgondagen ligger där som en pralin och bara väntar på att ätas upp.

En helt ledig dag!

Alldeles nyss pratade jag länge-länge med underbara bettankax.

Hon avslutade samtalet med dom insiktsfulla orden ..."alla dagar ovan jord är bra dagar".

Precis så är det.

Och just därför ska jag om någon minut fira den här dagen ovan jord med en kopp Zoegas kaffe, lite mjuk pepparkaka och två ännu inte lästa Dagens Nyheter.

Ååå, sicken källa till glädje!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, jag tror jag tar en fika oxå, bakte mjuk pepparkaka igår och det finns kvar av den (A tog inte såå mycket av den)! Tända ett ljus med hasselnötsdoft och sen bara njuta gott
Mimmi/Motala
P.s 19-20/11 är vi i Skåneland(Helsingborg) Jag bara lääääängtar!!!!!

Elisabet. sa...

Mimmi i Motala: å, det är ju typiskt, då ligger jag på sjukhuset!
Så synd!
Trevligt att du också fikar, du kan sitta här i soffan hos mig om du vill.

Ellis sa...

Åå, jag tror jag ramlar ner hos dig jag med. Jag har kånkat möbler och grejat, jag är alldeles slut.

Finns det nåt kaffe kvar?

Elisabet. sa...

ellis: kom du också och slå dig ner!

Mian sa...

Hallå där, jag skulle vilja ha en slät kopp efter kvällsmaten.
Men det finns inget kvar nu, eller?

Kesu sa...

Mmmm, låter perfekt! Just det där att ha en helt ograverad dag framför sig. Kaffe och kaka och tidningar på det - mycket mer behövs inte. Egentligen! Hoppas att du får en riktigt fin arbetsfri dag imorgon!

Elisabet. sa...

Mian: jag sätter på nytt förstås!
Slå dig ner du ,-)

Kesu: precis! Det är det bästa av allt. När allt ligger där framför en ..., ååå!

Bloggblad sa...

Mmmmm.... så känner jag på onsdagseftermiddagen. Och trots att jag nyss varit "ledig" i nästan två veckor, ser jag fram emot morgondagens eftermiddagskänsla.

(citattecknen för att jag har jobbat mer än vanligt på lovet)