onsdag 30 december 2009

På väg mot landet Småland ...


Det var då det .., på väg till Falun i Trotjänaren.


... ringer herr pensionatsvärden och meddelar att den nya bilen går som den ska.

Och cd-spelare finns där förstås.

"Ja, jag köpte tre cd-skivor på macken .., just nu spelar Simple Minds för mig ...", säger chauffören.

Minsann låter han inte ovanligt nöjd och belåten?



// Och medan jag kommer ihåg det .., det kanske är så överallt, men vid bilköpet ingick även vinterhjul. Ja, så heter det numera. Aldrig hade jag hört det ordet förut! Fyra dubbdäck på köpet .., det tycker jag är fantastiskt .., eller är det kutym nu för tiden? (Man fick välja - sommar, - eller vinterhjul).

4 kommentarer:

Love, literature and gardening sa...

Den mannen låter som en exakt kopia av min! Först spjärnas det emot alla typer av förändring något helt förskräckligt och så VIPS när det är avklarat så radar alla fördelarna upp sig och all ångest är som bortglömd. Ibland lite diskret förnöjsamhet visserligen men ändå...

Rexxie sa...

Det blir nog vanligare och vanligare att vinterhjulen ingår i och med att man numera måste ha det på vintern.

S o F sa...

Kutym och kutym...man försöker ju alltid fixa det med försäljaren när köpet liksom är "på gång" på allvar.

Som en slags prutning eller extrabonus för att man är så snäll och köper en bil av just den firman/försäljaren. ;)

För det mesta går det bra, men inte alltid - men då kanske man kan fixa någon annan bonus istället.

Önskar dig/er ett riktigt Gott Nytt År och Kör försiktigt!

Nyårskram!

Elisabet. sa...

Love, literature ..: ,-)
Ja, han lät sååå glad när han ringde från den nya bilen! (som ju inte är ny annat än för honom ...).

Rexxie och S o F: men här ingick det vid alla bilköp! Dom har förstås lagt på priset .., det fattar man ju, men det känns ändå bra.