lördag 2 januari 2010

Stjärnorna på slottet ....


Underbart!

I love SVT!

12 kommentarer:

Ruta Ett sa...

Det är ett kanonprogram!!

Anonym sa...

Hej E!
Jag måste instämma med dig. Jag tänkte på det Kjell Bergqvist sa om Ranelid, precis det jag tänkte själv(huve´t på spiken). Att han är packad med ord, enormt ordförråd och attlyssna på honom noga sen förstår man.
kanonbra!!
Mimmi

gunnar i vaplan sa...

Har inte tittat på TV på hela kvällen.

Lyssnar ikapp mig på radion via nätet. Bl a Eldorado med Kjell Alinge, Spanarna, På minuten mm.
Sveriges Radio Sveriges Television är toppen, så klart betalar jag gärna utan tvekan "licens" för allt detta - fattas bara...

Elisabet. sa...

till RutaEtt, Mimmi i Motala och Gunnar i Vaplan: jag har lyssnat till B.R. i Ystad .., en sommarkväll på engelska bokcaféets innergård .. men det måste jag säga .., att här fick man ju en mycket mer ... nyanserad bild av honom.

Oj, det gjorde rent ont i hjärtat.

gunnar i vaplan sa...

Ranelid är toppen, så det så!
Han gillar jag verkligen och har gillat i många många år. men i kväll så blev det en radiokväll :-)

Marianne sa...

Kan bara instämma. Har inte varit speciellt förtjust i Ranelid tidigare men detta var ett jättebra progra. Måste också tacka för tipset om dokumentären om Rosa & Hugo. Vi har sett den i kväll och älskade den. Vilka otrolig goa människor.

Monet sa...

TAck för tipset. Har just kollat programmet. Tack SvtPlay för att också vi i Frankrike kan se det här direkt.

Och ja, annan bild av Ranelid blev det.

-B- sa...

Ja ,bra program

Du ser på norsk fjernsyn,og jeg på svensk....

Evas blogg sa...

Jag tror jag hoppar över min kommentar om Ranelid.

Rexxie sa...

Jag gör nog som Eva och avstår från att ge någon kommentar om BR; annars talar han väl ut om elaka bloggkommentarer nästa gång...

Tråkigt dock att bloggen BeingBjornRanelid har försvunnit! Här kommer ett exempel på hur det såg ut när det begav sig:

Jag rispar lite på laxen...
.. ett tusen, två tusen, tre tusen.
Ingenting är vad det synes vara, ingenting är vad det torde vara.
Röd lök. Röd. Lök. Rödlök.

Jag känner smärtan. Hur den trycker på fotdynorna.
Grädde genom strupen, hjärtat som slår.

En körsbärstomat. Två. Ett beroende och tusen till.

Nypotatis, färskpotatis. Knogjärn i magen, knogjärn i tinningen

Bert sa...

Haha - Skrattar åt Rexxies träffsäkerhet.

B R = L M

Elisabet. sa...

Till er alla: ,-)

Ja, men jag tycker likafullt att det var ett intressant program!

Och ja, B.R. är oerhört annorlunda och tycks förtjust i att prata om sig själv och vad han kan, men det hindrar mig ändå inte att tycka att det var ..., ja, just intressant.

Däremot har jag oerhört svårt för vuxna kvinnor som pratar babyspråk .... M.W. t.ex .-)