måndag 28 december 2009

På agendan ....


Idag är det mycket som ska hända .., här ska åkas in till Centralorten och titta på (ta nu fram luktsaltet alla ni som varit här ...!) BIL ..., ja, visserligen bara "titta på" .. , men ändå.

Och så ska det köpas vävtapeter till stora och lilla hallen ( ,-) och målarfärg i brutet vitt ( ,-) och så mat förstås och kanske ett besök på biblioteket, eller det kanske jag sparar tills Hedgrenskan kommer i morgon .., då kan vi strosa omkring på stan?

Helt ärligt tycker jag att det är underbart med Vanlig Vardag.

Och Louis Armstrong .,. han trumpetar så fint från cd-spelaren.

8 kommentarer:

Evas blogg sa...

Ooops, det händer saker på pensionatet vill jag lova!

Rexxie sa...

...och glöm inte att kolla på gardiner...

:-)

Tankevågor sa...

Ahhh...nu blev det Armstrong här med ett tag. Härligt! :-)

BIL??

Cecilia N sa...

Inte luktsalt. Bara avbockning. Den såg onekligen ut att ha haft bättre dagar.

Bert sa...

Oj oj oj.... Vet ni vad ni ger er in på. Här i stan är det nästan helt omöjligt att ta sig fram på trottoarerna och gågatorna. För att inte tala om hur det såg ut inne i affärer och gallerior.

Folk har tydligen fått pengar i julklapp som omedelbart ska brännas. Kosta vad det kosta vill.

Jag flydde tillbaka till jobbet. Där är det lugnt.

Elisabet. sa...

Till er alla: precis som Bert beskriver det .., så var det.
Hemskt!

Vi testade en bil .., men ångrade oss när vi kom hem .. nä, den drar för mycket bensin och jag tycker inte om bilar som är rumphuggna i baken .-)

Och så får dom gärna vara läckert röda.

Elisabet. sa...

Rexxie: nä, jag SKA hitta gardinerna .., dom var dessutom DYRA!

Rexxie sa...

Äsch, det är bara att inse att gardinerna försvunnit in i cyberrymden dit omaka strumpor förvinner (fast, peppar peppar, så har jag aldrig blivit av med någon strumpa i tvätten)...