lördag 30 januari 2010

Då, när Knut ska svimma ...



... ja, så här ser tavlan ut .., den som ska bli min pensionsförsäkring.

Har ni sett nånting så härligt!



Och blir man inte glad av denna .., då vet inte jag.



Tanken är att den här bilden ska vara större, om ni vill titta närmare.
Nähäpp. Det fungerade inte.



Snygg handstil också.

Men vem är denne Sven Westerberg?

Allt jag hittar är en musiker.

Rexxie .......?

Längst till vänster står det "Provtryck".

Och på baksidan ett tryck: "Firma Th. Lundberg, Glasaffär, Tel. 36, Lycksele.

Ååååå! Hemifrån!

17 kommentarer:

Evas blogg sa...

Helt underbar Elisabet!! Förstår att du föll för den.

Elisabet. sa...

Eva: men ååå, så glad jag blir .. ja, den är så där härlig naivistisk, så jag förstår att du tycker om den!

Mian sa...

Riktigt läcker var den!

Anonym sa...

den väldigt vackra tavlan kanske du kan få reda på mer om på detta forum...

http://www.antikviteter.net/cgi-bin/discus/discus.cgi

Rexxie sa...

Näe, den här gången går jag faktiskt bet!

Elisabet. sa...

Rexxie: ja, det gör jag med ..-(((

Nåja. Det spelar ingen roll. (jo, det hade varit roligt att veta vem denne Sven Westerberg var eller är ...). Den ska ändå upp på väggen.

Pv är måttligt begeistrad ...-)

Elisabet. sa...

Anonym: ååå, det verkar så krångligt där inne ....., men jag ska försöka! Tack för hjälpen .-)

Bloggblad sa...

Hehe... Knut W hade nog inte klarat skolmognadstestet. Redan som 6-åring hade storebrorsan inpräntat i mig att rita röken och flaggan åt samma håll... :)

Elisabet. sa...

Bloggblad: hehe på dig själv du, nu talar vi om Konstnärlig Frihet och vem bryr sig då om vilket håll röken far ..-)

Elisabet. sa...

Bloggblad: och förresten tycker jag inte att madame visar konstnären den rätta respekten: han heter inte Knut, utan Sven!

Christina sa...

Ett härligt grafiskt blad, visst blir man glad!
Jag kollade i mitt stora konstnärslexikon, men hittade honom tyvärr inte.

Evas blogg sa...

Hahaha...det är ju just det som är det underbara med bilden, att det inte stämmer med verkligheten. Att gå utanför gränserna för det "normala", det är konst. Och så livsbejakande.

Christina sa...

Det ser förresten ut att vara antingen ett linoleumsnitt eller ett träsnitt, fast det kanske du redan visste :)

Elisabet. sa...

Eva: -) Just det!!

Christina: att det var ett "snitt" av något slag, det förstod jag .., och jag lär väl inte få reda på vem denne Sven var .., men ååå, vad jag blir lycklig av tavlan och all livsglädje som jag tycker att den riktigt skvätter om ...!

Anonym sa...

Att röken och flaggorna blåser åt olika håll beror helt enkelt på att ett litet lokalt högtryck befinner sig alldeles vid skorstenen.
Tror i alla fall jag.

PV

Christina sa...

Du skulle kunna vända dig till Grafiska Sällskapet och fråga om dom vet vem han var...

Elisabet. sa...

Christina: å, tack för tipset!