torsdag 28 januari 2010

Till Anitha och Love, literature and gardening ...


Såja.

11 kommentarer:

cruella sa...

Min svärfar han tar smörkniven och brer så fint på trädet:-)

Elisabet. sa...

cruella: nä, här får dom halva paketet .-)

Love, literature and gardening sa...

SNYGGT!! Jag är glad att jag varit med om att bidraga till de halländska fåglarnas väl och ve.

(Ja jag vet ju varför du inte brett ut det fint utan kände att du måste ta i ordentligt...)

Elisabet. sa...

Love, literature and ..: ,-)

Ja, du ser ... det är förstås lillasystersyndromet som kommer fram.
(NOT. Jag hittade det här paketet på inglasade altanen ...småmössen hade redan börjat kalasa på det .. ,så då ...)

Bloggblad sa...

Va? serverar du rent smör till fåglarna? Har aldrig hört talas om det.

Anitha sa...

*Skratt* Nu må jag se.... det artar sig. Ta nu bara bort papperet också så blir jag nöjd ;-)
(vilket i detta fall kan vara farligare än margarin för dom små)

Elisabet. sa...

Bloggblad: ja .., du förstår .. jag hade ju varit så oförskämd så jag gav fåglarna margarinklickar som jag smetade på trädstammen - allt enligt tips från tv -. Då fick jag bassning av de här två madamerna som menade att fåglarna skadas av det hemska margarinet, nej, rent smör ska det vara!

Själv menade jag att ja, ja .., hellre lite Milda än att dö av hunger.

Men se det gick inte.

Och när jag nu hittade ett möss-ätet smörpaket, så må du tro att jag fick bråttom .-))

Anitha: nädå, smörpapperet sitter bra där det sitter.

Tuvstarr sa...

Har aldrig hört att man kan mata fåglarna med smör.
Bara en fråga: borde det inte heller vara osaltat smör?

Elisabet. sa...

Tuvstarr: ja, säkerligen .., nu har jag väl givit dem saltat förstås och får skämmas ögonen ur mig när halva fågelskocken faller död ner till marken ......, buuuuuu!

Anonym sa...

Ja det får jag ju säga, att är fåglarna så dumma att de äter papperet i stället för smöret; ja då är det nog bara bra för naturen om de kilar vidare.
Allt enligt Darwins teorier om the survival of the fittest.

PV

Anitha sa...

PV: Hmmm..... konstigt att människan då har överlevt ;-)

(nu var det inte papperet jag oroade mig för, utan guldfärgen)