onsdag 27 januari 2010

Idag ....


Klädstrecket på bilden tillhörde just Lena och Michael.


För snart tre år sedan
besökte jag Råshult i Småland.
(Ja, jag har varit svag för detta med Småland .., det ska erkännas!)

Som paradiset var det!

Och idag kl. 14.30 visar SVT 2 ett program just därifrån.


Året på Råshult

Här, på den gård där botanisten Carl von Linné föddes, är det årstidernas växlingar som styr arbetet.

Lena och Michael Michaëlsson har under 20 år skapat ett historiskt titthål och en plats för tankar om människans plats i naturen.

2 kommentarer:

S o F sa...

Tack så jättemycket för tipset Elisabeth.

Av en ren slump hamnade maken o jag där en kväll på väg hem från en "sydöver"-semesterresa.

Vi strövade omkring där alldeles ensamma, förutom en katt som vi småpratade med.
En så fin känsla var det...i kvällsljuset...ensamma, och lite förflyttades vi i tiden tror jag.
(lite romantiserat så där)

Tänk vilken bonus på hemresan, att bara hamna där utan någon som helst planering.
Ett fint minne från vackra Sverige.

Så 14.30 blir det tv-soffan.

Varma SNÖiga hälsningar!

Elisabet. sa...

S o F: det ska bli intressant att se programmet .., jag hälsade nämligen på en god vän till det här paret och vi blev ståendes en stund, medan dom pratade om vårbruket.

Och hjälp, så vackert där var!