måndag 22 mars 2010

Avtryck ...



Idag hade jag en liten tös och hennes mamma i kassan.

Lillflickan viskade nånting till sin mamma som just då packade sina varor och mamman viskade tillbaka och sa "näää, inte idag .., det är ju bara måndag."

Efter en liten, liten stund lämnade tösen sin mamma och gick in i affären igen och jag såg henne gå till Maggan i kassan mitt emot för att betala, ja, själv höll jag just på att kånka med kundkorgarna.

Då tittar tösen på mig och ler med hela ansiktet.

Hur gammal kan hon vara?

Sex år, kanske?

Och hon är så innerligt glad och håller upp tre askar med Läkerol.

"Jaså du .., du har fått köpa Läkerol ..?" säger jag och tar henne om axeln.

Då ler flickan ännu mera och tittar mig rakt i ögonen och så säger hon ..."ja, för vi ska åka till New York på torsdag och då ska jag ha med mig Läkerol."

Ååå, sicken lycka för en liten glitterögd madame.

4 kommentarer:

Johanna sa...

Har precis hittat din blogg men läser allt jag hinner och blir så lycklig. Länkar till dig från min blogg om det är ok :)

Elisabet. sa...

Johanna: ,-)

Så rart av dig.

Det är klart att du får länka.

Cecilia N sa...

Fast ... egentligen ...

är man sisådär 6 år så är man nog mer en mamsell.
(hopdragning av mademoiselle som betyder fröken.)

Elisabet. sa...

Cecilia N: ååå, tack att du lär mig, jag är ju så obildad .-))