lördag 27 mars 2010

Lördag ...



Det har ösregnat från det att man slog upp ögonen.

Regnat och regnat.

Och tänka sig, pv har fått strandnära tomt!



Tulpanerna på väg upp ...



Så här såg det ut för en månad sedan.



Och nu ... är all snö är försvunnen hos Gun och Göran, grannarna.

Visst är det vackert med "klipphällarna" som är i dagen.



Och slänten ner mot lilla slingervägen, är även den snöbefriad!

Här har för övrigt varit strömavbrott i ett par timmars tid.

Som jag har försökt leka elektriker!

Alla proppar tycktes helt okej .., jag testade att dra ut olika sladdar .., kunde inte ringa .., kunde inte komma ut på nätet ..., så till sist gick jag en trappa upp och lade mig på sängen och pElle och sigge gjorde mig sällskap och så låg jag där och läste Vi i Villa .., Villa-liv .., Dagens Industri Weekend .., samt diverse reklambroschyrer.

Jag vet nu en hel del om kaminer ., och om golvvärme och nya sätt att göra ett hus större.

Men nu är tillvaron sig lik .., tv:n sprakar medan Björn Ferry återigen blir OS-medaljör och sigge nilsson har kommit ner och ligger här intill datorn.

5 kommentarer:

Turtlan sa...

Du har väntat på strömmen och jag har väntat på en lugnare mage ;-))


Regn, regn och grått här också.

Men inatt blir det sommartid... på pappret i alla fall.

Evas blogg sa...

Oj, så snabbt snön har smält bort. Här dröjer det länge innan vi kan använda oss av någon kratta.

Elisabet. sa...

Turtlegirl: men jag har väntat på att sigges mage ska bättra sig .., han får springa ofta, ofta på kattlådan ..., stackarn.

Eva: ja, när jag var här för en dryg vecka sedan, tio, tolv dagar sedan, var det massor med snö kvar.
Nu är allt i det närmaste borta.

Anonym sa...

Jag har använt faktiskt använt krattan idag igen! Perfekt att från en trappstege krafsa ner snö från taket utan att få allt över sig. För övrigt har vi åtminstone en meter snö och mer där det drivit. Så än så är det långt till vår... Åtminstone långt ner till gräsmattan. Förmodligen kommer krokusen, när det är dags, att hinna blomma ut mellan väggen och drivan utanför innan man upptäcker den.ellem

Elisabet. sa...

Ellem: det är tur att när man bor där uppe, så förväntar man sig ju inget annat heller. Men jag minns att jag blev tokig .., jag brukade skotta ut snön på asfalten för att det skulle bli barmark tidigare.

Grannarna loooog varje vår .-)