måndag 5 april 2010

En annan liten pojke.


Fyra år, kanske?

Han sitter i kundvagnen och jag småpratar lite med honom.

Och så tittar han på mig med allvarsam blick och säger ..."jag kan räkna till ö."

"Nej, det heter inte att räkna till ö ...!" tillrättavisar pappan aningen generat.

Jag säger att det går hur bra som, man kan visst räkna till ö om man vill.

Precis lika lätt är det, ja, som att lilla Alicia nu i april vill ha pepparkakeklänningen, den hon hade i julas.

"Fast det får hon inte ...", säger hennes pappa som för övrigt kommer från Norrbotten och är sambo med Sigge Nilssons före detta matte.

Då frågar jag honom var den lagen finns .., pepparkakeklänningslagen?

Men se, det vet han inte.

5 kommentarer:

Mian sa...

Så fåniga regler en del vuxna sätter upp :(

Elisabet. sa...

Mian: ja, visst finns det! Å andra sidan var jag säkert likadan själv, när ungarna var små ..-)

Love, literature and gardening sa...

Ja den som hade en pepparkake-klänning! Jag hade tagit fram den bums! Och varit sådär härligt motvalls.

Elisabet. sa...

Love, literature ..: ,-)) Ja, så modig är jag väl inte .. men det här det som är så härligt med ungar!

missis p sa...

haha ja ungar.......de e bara helt underbara.
Det händer att Stor Prins o Lill Prins ala bägge efternamn som börjar på bollstaven P beger sig till fots eller med ""kick"" o cyckel till konkurrenten NETTO . JA de har med sig en lille peng o ska handla .oftast lite godis. Ibland blir det ett paket milda eler ngt annat vi saknar för dagen. Ja men skulle vilja vara en fluga i taket o se dessa 2 prinsar gå omkling i affären. Kan hör a storprins.......Näe du lillebror det har vi INTE råd med. Näe men denna då.......oftast tuggummi med tatueringar i........Ja de e otroliga. Lill Prins säger VAREJ dag.:: jag vill gå till NETTO o handla....Ja ha.o va ska du handla..?? Jo jag ska köpa något som vi behöver till middagen...NEJ vi har allt hemma... NSÄLLA. o näe så e det bara. Sist de va ner i butiken så handlades det ::tuggummi, chips O JA SE PÅ DETTA.........PAPPAN I HUSET FICK MINSANN EN DEO ALA NIVEA ´för de hade hört att den va BORTA..........o exakt samma doft inhandlades som mannen använder...JA UNGAR E OTROLIGA...........så nu har de fått just NETTO på hjärnan..........INTE BRA O BO SÅ NÄARA o de vet att VIKAN MINSANN VI OCKSÅ..