tisdag 6 april 2010

Tåg mot Malmö, var god ...




Snart stundar avfärd till landet Halland.

Framme vid åtta och sedan en hel natt, en hel dag och ytterligare en hel natt i det gula huset på kullen.

Vad gör man på den tiden?

Jo, jag ska plantera buskar vid altanen och kanske på något fler ställe.

Göra fint, helt enkelt.

Och jag ska sitta i fåtöljen och ha pElle mot mitt bröst och jag ska ligga intill pensionatsvärden om natten och ha fönstret på glänt, så där så koltrastflöjtandet hörs in i sängkammaren och kanske också herr Stares sångkonster?

Och jag ska äta frukost nere i köket och ge sigge nilsson några ostbitar så där som vanligt.

Det är vad jag ska göra.

Och idag har jag haft besök av älsklingssonen, han den ende sonen jag har, och där stod han i affären och berättade om hur det var att vittna i en rättegång och tack Eva på Frösön ...., för att du var med igårkväll när jag bad om hjälp!

Och om elva minuter lyfter planet till Stockholm och med sonen som passagerare och om femtio minuter sitter jag själv på tåget till Malmö.

Livet är rikt.

Livet är så o ä n d l i g t rikt.

Det är vad jag tänker.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja jag har lite andra uppgifter åt dig också, men det kan vi ta när du kommit fram.

PV

Tankevågor sa...

Jag blir så glad när jag läser att du ska ta tåget till katterna och PV. :-)

....det är ju där du ska vara.

Ha det gott!