tisdag 6 april 2010

Nej, men är det inte ...!



Idag när jag står i kassan och som bäst berättar för en kund om hur oerhört nyttigt granatäpplet är, ja, jag har minsann läst en artikel på nätet och sett en film på Youtube som visar hur man bäst skalar/delar/äter ett dylikt äpple .., ser jag i ögonvrån en kvinna som väntar på sin tur.

Hon står lite till vänster om kassan.

Och när jag har pratat klart om granatäpplenas hälsobringande effekt, då ..., upptäcker jag vem det är, ja, fast jag aldrig har sett henne i levande livet!

Åååå, det är en såååå söt madame med varma och glada ögon!

En bloggerska!

Vem?

Jo, den här madamen!

Sååå roligt att du tittade in!

4 kommentarer:

Love, literature and gardening sa...

Jag tror nästan att jag får kvista till Ystad och handla på ica endera dagen!

Elisabet. sa...

Love, literature ..: det tycker jag VERKLIGEN att du ska göra! Du är varmt välkommen!

Då ska du samtidigt passa på att köpa färskt bröd på Sara 6 Söderberg, bageriet här i början av gatan, sett från Österporttorg.

Där finns himmelska bröd!

Love, literature and gardening sa...

Säkert jättegott - men bröd slutade jag ju med för 8 månader sen.

Numera är jag ju alldeles ätstörd och på mitt varuband glider endast rena råvaror utan övermåttan av kolhydrater fram.

Brukar alltid roa mig i kön med att studera vad andra människor köper. Ofta är det socker i varenda produkt. Eller vad säger expertisen?

Vad säljer du mest av?

*P* sa...

Åh, vad förvånad jag blev att du kände igen mig utan att jag sa någonting! Underbart!

Ha det riktigt skönt uppe hos pv!

*hjärtekram*