fredag 16 april 2010

Idag fyller Leina år!



Nu står födelsedagarna som spön i backen.

LindaLotta igår, vännen Leina idag.

Vi har bott granne i en massa herrans år - hemma i Malå -, och rest till Egina i Grekland tillsammans .., vi har - ett otal gånger - druckit kaffe vid deras södervägg och ätit palt och säkert surströmming och allt möjligt annat.

För några år sedan blev Leina ensamseglare och hamnade i Uddevalla.

långt härifrån är det inte och när jag flyttar till landet Halland, då är det ännu närmare.

Leina är en sån härlig människa; hon är stark och svag och sprallig och allvarlig .., hon lagar världens godaste maträtter, målar tavlor och har vackra händer och är superkvinnlig.

Grattis, grattis från mig!

3 kommentarer:

Petra sa...

Men åååååh vilket osedvanligt vackert foto du bjuder på idag!

cruella sa...

Grattis till alla som fyller år, och vad underbart roligt att ni hamnar nära varandra igen:-)

Leina sa...

Elisabet o cruella: Tack och niger, lite lätt röd på kinderna... Jag har haft en synnerligen trevlig födelsedag så här långt... Har så goa elever att jag blir rörd till tårar... Men det skriver jag om ikväll... Nu ska jag fika med en kollega på Yerba...