fredag 16 april 2010

På väg hem ....



.... upptäcker jag hur grönt det har blivit.

Och överallt hörs småfågelkvitter.

I vardera handen har jag en papperskasse fylld med fredagsmat, däribland färska jordgubbar.

Och jag tänker på arbetskamraten som nu ligger på hjärtintensiven med en propp i sin lunga; jämngammal med mina döttrar är hon, det är ju alldeles förfärligt hemskt.

Nu blir det Rickard som arbetar tillsammans med mig på söndagmorgon i stället.

Pensionatsvärden på väg till landet Skåne .., och sonen, han den ende, på väg ner från Stockholm.

Nästa gång sonen kommer ner, andra veckan i juni, då är det för att börja tjänstgöra i Malmö.

Polis i Malmö!

Ack, att han inte valde att bli skomakare!

Det är vad mamman tänker.

4 kommentarer:

-B- sa...

GOD HELG

Nå er snøen borte her,men grønnt er det ikke.

Kraaaaaaaaaaam

Leina sa...

Ni har mer "grönt" än vad vi har här uppe... Pratade med mamma i dag, mitt i samtalet hör jag en bedrövad röst... -Nä.. Nu snöar det... Stackars dem..

Cecilia N sa...

Jag såg tussilago häromdagen, och så har jag en krokus invid husväggen. Kanadagäss, knipor, tofsvipa och transång ikväll. Och ett litet snabbt ljud av storspoven, men jag hann inte se den. Bofinksdrill förstås. Icke gåbar is på viken, öppet vatten i Östra kanalen. Hela tomten fulla snön, utom där jag skottat.

Grönt? Sverige?
Såg en bild på en GRÖN gräsmatta från i fjol somras häromdagen på någon blogg. Satt och trånade och dotterns pojkvän slängde en blick över min axel och konstaterade att så grönt är det ju i London. Han far tillbaka nästa vecka.

jaja. Det lär ju bli grönt här också. Sen.

Cecilia N sa...

Nu såg jag att det var i det här inlägget du skrivit om din arbetskamrat.

Jag hoppas det går bra.