onsdag 12 maj 2010

Det måste vara fullmånen ...



Ett elände med det nya knäet, det är den där hopplösa svullnaden.

Alldeles tydligt syns det genom byxorna också .., tyget straaaaamar och man ser hur gropigt det blir och att gå i shorts eller knäkort kjol i sommar .., njet.

Det får bli nån slags tunike-klänning-variant under mina linnejackor.

"Så typiskt dina färger ...!" sa Tygtokig-innehaverskan Maggan, när jag hade gjort mitt val.
(Maggan, denna härliga madame som ursprungligen kommer från Glada Hudik.)

Puderrosa, limegrönt (va? har jag köpt något limegrönt ...?!!) och så nåt fuchsiaaktigt.

Tygbit nummer 2 uppifrån är min jacka.

Och som ni ser är madame Nilsson inte någon vän av stora mönster.

Inte små heller, för den delen.

Och ja, just det .. , enjängd är ordet.



En ny fåtölj har jag förresten också fått.

By the way.

Är inte tyget bara helt ljuvligt!

8 kommentarer:

Leina sa...

Önskar att jag var lika modig som du... Blått, vitt och svart... Ständigt dessa färger...

Elisabet. sa...

leina: ja, jag har ju nästan alltid vita överdelar ..., så det är nog inte riktigt vad jag brukar ha ..

Evas blogg sa...

Ska du sy?

Ulrika sa...

Underbara färger och de kommer att bli såååå fina på dig!

Och jag vill ha en sån där fåtölj jag med!

-B- sa...

Fin fåtølj,og fin kudde........

Elisabet. sa...

Eva: ja, men inte allt! Jag ska kontakta en sömmerska här i närheten som lär vara så billig.

Elisabet. sa...

Bente: jominsann, du känner alltså igen örngottet .-)) Det är det du sydde.

Turtlan sa...

Rätt så enfärgad jag med.

Gillar limegrönt väldigt mycket! Favoritfärg.

Vitt är vackert men lite svårt ha för mycket vitt på mig. Går ju i vitt nästan hela dagarna....