onsdag 12 maj 2010

Klockan är 00.57 och jag kan inte sova ..


Utdrag från blogginlägg från den femte januari 2007

"Och så förklarar mannen ännu lite mera grundligt vad den där mackapären har för funktion.
Jahaja .., ja, just det ..., säger jag och låtsas som om jag begriper precis.
Just innan den här bilden togs, stod det: "Målet tappat" på displayen.
Tanken slog mig .., tänk, om vi människor vore utrustade med en sådan apparat .., så där så när vi har gått vilse i vårt eget liv, så piper det till och så står det just så: målet är borttappat.
Och helst skulle det förstås också finnas en pil som visade vilken riktning man ska ta.
Det hade varit finurligt.
"

´
Utdrag ur blogginlägg från den artonde juli 2006.


På väg till målet för husletarmannens drömmar.
En gps-grej ligger på instrumentbrädan och en kvinnlig röst säger: "om 200 meter ... sväng höger!"
Kanske borde man han en sådan för själva livet.
"Om en månad, sväng vänster.
Välj rätt väg!"

Nutid.

Det är väl så det är.
Jag menar, det är förstås därför sömnen inte kommer.

Alla tankar på själva livet och flytten till landet Halland och sonen som flyttar från Stockholm till Malmö.

Allt sånt.

Och nu är klockan 01.25.

Det är tyst och mörkt ute.

2 kommentarer:

Ulrika sa...

Fast egentligen har vi ju alla en slags inbyggd gps. Det gäller bara att kunna/våga lyssna på den. Inte så lätt alla gånger, men oftast vet man ju, ändå.
Innerst inne.

Elisabet. sa...

Ulrika: ja, så är det verkligen, men ibland kanske batteriet i gps:en tar slut och man just därför tappar Riktningen ..?